تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۳۹
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۲۰۶۶۱۸
سرویس خبر : اجتماعی
هفته ۲۱ لیگ برتر فوتبال ایران

سپاهان محکوم به شکست نساجی مازندران

‌می‌متالز - هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران روز پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه استارت خواهد خورد.

به گزارش می‌متالز، هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران به مناسبت گرامیداشت سالگرد تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز‌های پنجشنبه و جمعه دوم و سوم اردیبشت ماه ۱۴۰۰ با برگزاری چهار دیدار برگزار می‌شود و به دلیل حضور تیم‌های استقلال تهران، فولاد خوزستان، پرسپولیس تهران و تراکتور تبریز در لیگ قهرمانان آسیا چهار دیدار دیگر زمان برگزاری آن نامشخص است.

در این گزارش تحلیلی بر چهار بازی پیش رو داریم:

پنجشنبه دوم اردیبهشت ساعت ۲۱ شب:

نساجی مازندران- فولادمبارکه سپاهان ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

این دیدار برای دو تیم نساجی و فولادمبارکه سپاهان بسیار مهم است و حکم ۶ امتیازی دارد، چراکه نساجی در جدول رده بندی لیگ برتر جایگاه مناسبی ندارد و با ۱۶ امتیاز در رده پانزدهم برای عدم سقوط می‌جنگد و اگر در این بازی امتیاز از دست دهد همچون ماشین سازی باید قید ماندن در لیگ برتر را بزند. از طرفی شاگردان محرم نویدکیا با پرسپولیس صدرنشین هم امتیاز هستند و برای اینکه از کورس قهرمانی دور نشود باید با کسب حداکثر امتیاز ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر را ترک کنند.

سپاهان در هفته بیستم در ورزشگاه نقش جهان یکی از تلخ‌ترین تساوی‌ها را به دست آورد و مقابل نفت مسجد سلیمان تن به تساوی بدون گل داد و دو امتیاز بسیار مهم را در هفته بیستم جا گذاشت و همین امر باعث شده که در برابر نساجی محکوم به پیروزی باشد. کاروان تیم فولاد مبارکه سپاهان برای دیدار برابر نساجی ساعاتی پیش راهی قائمشهر شد. شایان مصلح و مهدی ترکمان به دلیل مصدومیت قادر به همراهی سپاهان در این مسابقه نیستند. سایر بازیکنان مشکلی ندارند و می‌توانند با صلاحدید کادر فنی برای تیم بازی کنند.

علیرضا مرزبان مربی تیم فولاد مبارکه سپاهان در آستانه بازی با نساجی گفت: شرایط تیمی ما خوب است و در یک جلسه مهم، مسائل تاکتیکی بازی با نفت مسجدسلیمان را بررسی کرده و روی نقاط ضعف‌مان کار کردیم. در این چند روز هم تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشتیم و خوشبختانه تست کرونای تمام بازیکنان و مربیان منفی بود.

وی ادامه داد: نساجی می‌خواهد خودش را از انتهای جدول جدا کند و چشم به ۳ امتیاز این بازی دارد. ما در تمامی پُست‌ها باید کیفیت خوبی داشته باشیم که اگر این اتفاق رخ دهد می‌توانیم پیروز از زمین بیرون بیاییم. بازی روی چمن مصنوعی هم چالش‌های خاص خودش را دارد، ولی باید تلاش کنیم تا نتیجه لازم را بگیریم.

گفتنی است سید رضا مهدوی به همراه امیر رضا آشور ماهانی، احد سلطانی و مجید محمدی دیدار نساجی مازندران و سپاهان اصفهان را قضاوت می‌کنند.

آلومینیوم اراک-پیکان تهران ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک

با آمدن علیرضا منصوریان آلومینیوم اراک همان تیم خوب و جنگنده اوائل فصل شده است و اکنون میزبان پیکان تهران است. آلومینیوم اراک در بازی قبلی در تبریز با ماشین سازی یک بر یک به تساوی رسیده و پیکانی‌ها نیز در تهران مقابل گل گهر سیرجان تن به شکست دو بر صفر داده اند. شاگردان منصوریان می‌خواهند از امتیاز میزبانی بهره ببرند و با کسب پیروزی از زمین مسابقه خارج شوند هر چند تیم مهدی تارتار برای جبران شکست هفته قبل به اراک سفر کرده است. نماینده اراک با ۲۸ امتیاز ششم جدول است و پیکان نیز با ۲۵ امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارد.

نفت مسجدسلیمان-مس رفسنجان ورزشگاه شهید بهنام محمدی

هر دو تیم هفته گذشته نتایج بسیار خوبی کسب کرده اند و با روحیه بالا پای به ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان خواهند گذاشت. نفت مسجدسلیمان با محمود فکری در اصفهان دست به کار بزرگی زد و تیم فولاد مبارکه سپاهان را با تساوی بدون گل متوقف کرد و مسی‌ها نیز در رفسنجان با یک گل از سد سایپا گذشتند و حکم استعفای ابراهیم صادقی مربی حریف را امضاء کردند. با توجه به اینکه نماینده مسجدسلیمان تنها ۲۱ امتیاز اندوخته و در رده دوازدهم قرار گرفته، سخت به دنبال پیروزی در میدان مس می‌باشد و از آن سو نیز مسی‌ها برای کسب حداقل امتیاز به میدان نمی‌آیند و می‌خواهند با کسب حداکثر امتیاز مسجدسلیمان را ترک کنند.

جمعه سوم اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۰ شب

گل‌گهرسیرجان-صنعت نفت آبادان-ورزشگاه سردارسلیمانی سیرجان

تیم میزبان با توجه به پیروزی دو بر صفر مقابل پیکان روحیه خوبی برای مقابله با صنعت نفت آبادان دارد. بازی هفته بیستم نماینده آبادان مقابل استقلال تهران به تعویق افتاد و از طرفی در هفته نوزدهم با یک گل مغلوب ذوب آهن شد و حال و روز خوبی در این روز‌ها ندارد. گل گهر سیرجان با ۱۹ بازی و کسب ۲۹ امتیاز چهارم جدول رده بندی است و صنعت نفت آبادان نیز با همین تعداد بازی و کسب ۲۵ امتیاز در رده نهم جدول رده بندی قرار دارد.

زمان دیدار‌های زیر متعاقبا اعلام خواهد شد:

ذوب‌آهن اصفهان - پرسپولیس - ورزشگاه فولاد شهر

تراکتور تبریز - ماشین‌سازی تبریز- ورزشگاه یادگار امام تبریز

استقلال- شهر خودرو مشهد - ورزشگاه آزادی تهران

سایپا تهران - فولاد خوزستان- ورزشگاه قوامین تهران

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده