تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۲:۰۶
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۲۰۷۱۱۶
سرویس خبر : اجتماعی

حاج صفی طبق قانون محرومیتی ندارد و مقابل پرسپولیس به میدان می‌رود

‌می‌متالز - طبق قانون احسان حاج صفی کاپیتان تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان می‌تواند مقابل پرسپولیس به میدان برود.

به گزارش می‌متالز، طبق اعلام سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، در چارچوب هفته بیست و دوم لیگ برتر ایران تیم فولاد مبارکه سپاهان جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۵ شب در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میزبان پرسپولیس تهران است. دیدار‌های این دو تیم که به الکلاسیکو معروف است همیشه با حواشی مختلفی روبرو بوده است.

این روز‌ها احسان حاج صفی کاپیتان فولاد مبارکه سپاهان عملکرد بسیار خوبی را داشته و رسانه‌های منتسب به تیم پایتختی معتقد هستند که حاج صفی به علت چهار اخطاره بودن نمی‌تواند مقابل شاگردان یحیی گل محمدی به میدان برود. احسان حاج صفی در جریان دیدار اخیر تیمش مقابل نساجی از سوی داور مسابقه با کارت زرد جریمه شد و پس از پایان این بازی بود که برخی رسانه‌ها خبر از محرومیت وی به دلیل ۴ اخطاره شدن از بازی حساس هفته بعد مقابل پرسپولیس دادند و این موضوع به فضای مجازی هم گسترش پیدا کرد و با وجود اینکه خبر مربوطه در رسانه‌ها اصلاح شد، ولی هنوز مطالباتی در این خصوص در فضای مجازی وجود دارد و تلاش‌هایی در حال انجام است تا مسئولان فدراسیون فوتبال را مجاب به دادن حکم محرومیت حاج صفی کند و فضایی ایجاد شده که در آن هر حکمی از سوی فدراسیون فوتبال مبنی بر محرومیت یا عدم محرومیت این بازیکن صادر شود طبق معمول اعتراضاتی به همراه خواهد داشت و عده‌ای حق خود را پایمال شده می‌دانند. ولی فارغ از بحث‌های هواداری باید دید قانون در این خصوص چه می‌گوید؟

طبق این قانونی که در دو روز اخیر بار‌ها مورد بحث قرار گرفته و منتشر شده، یعنی بند ۹ از ماده ۴۶ آیین نامه برگزاری مسابقات لیگ که در سال ۱۳۹۸ ابلاغ شده، تنها محرومیت یک بازیکن از تیمی به تیم دیگر منتقل می‌شود و کارت زرد در صورت تغییر تیم پاک خواهد شد. یعنی اگر حاج صفی در آخرین دیدار حضورش در ترکیب تراکتور چهار کارته شده و محروم می‌شد، باید محرومیت خودش را در اولین دیدار در ترکیب سپاهان پشت سر می‌گذاشت، ولی کارت‌های زرد او وقتی به میزان محرومیت نرسیده با انتقال میان دو تیم پاک شد.

طبق این بند کارت‌های زرد یک بازیکن به هیچ وجه از یک فصل به فصل بعد منتقل نمی‌شود و این ارتباطی هم به نقل و انتقالات و جابجایی میان دو تیم ندارد و اگر بازیکن در تیم خودش هم باقی بماند کارت‌های یک فصلش با پایان فصل تمام شده و در فصل جدید محاسبه نخواهد شد. با وجود چنین قانونی دیگر لزومی ندارد در آیین نامه اجرایی مسابقات ذکر شود که اگر بازیکنی در فاصله بین دو فصل جابجا شود کارت هایش منتقل می‌شوند یا نه. بدین ترتیب بند قانونی یاد شده اتفاقا تنها در پنجره نیم فصل کارایی دارد. با این تفاسیر دیگر جای شک و شبهه‌ای نیست که احسان حاج صفی محرومیتی در بازی با پرسپولیس ندارد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده