تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۸
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۰۷۷۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان بورس اعلام کرد:

جزئیات بسته حمایتی ۳+۷ "بازار سرمایه"

‌می‌متالز - رئیس سازمان بورس گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته موفق شدیم ۱۰ مورد مصوبه از ستادی اقتصادی دولت برای حمایت از بورس بگیریم که سه مصوبه با تصویب ستاد اقتصادی دولت از امروز قابلیت اجرا دارد.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی دهقان دهنوی با بیان اینکه پس از بررسی‌های صورت گرفته موفق شدیم ۱۰مورد مصوبه از ستادی اقتصادی دولت بگیریم اظهار کرد: سه مورد از این مصوبه با تصویب ستاد اقتصادی دولت از امروز قابلیت اجرا دارد و ۷ مورد دیگر برای دریافت تایید در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح می‌شود.

رئیس سازمان بورس با اشاره به سه مصوبه‌ای که با تصویب در ستاد اقتصادی دولت قابلیت اجرا پیدا کرده است، افزود: اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبت بازار به رقم ۲۰۰ میلیون دلار که به صورت ریالی توسط بانک مرکزی کارسازی می‌شود.

وی گفت: بر اساس مصوبه دوم، نهاد‌های مالی بازار در گذشته برای خرید و توسعه سهام ممنوعیت داشتند که بر اساس مصوبه امروز این ممنوعیت کنار گذاشته شده و می‌توانند از تسهیلات برای اینکار استفاده کنند.

دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سوم، افراد خارجی با خرید سهام در بازار سرمایه می‌تواند اقامت ۵ ساله بگیرند.

رئیس سازمان بورس با اشاره به مصوبه‌های که باید به در جلسه سران قوا تصویب شوند، بیان کرد:۸۰ درصد درآمد ناشی از مالیات نقل و انتقال سهام در سال ۱۴۰۰ در حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه وارد می‌شود.

وی افزود: برای ترغیب شرکت‌های فعال در بورس سود انباشته این شرکت‌ها اگر صرف افزایش سرمایه شود به همان اندازه معاف می‌شود.

دهقان دهنوی ادامه داد: شرکت‌هایی که نسبت به خرید سهام خودشان اقدام می‌کنند تا ۵۰ درصد مبلغی که صرف خرید سهام کردند به عنوان امهال مالیاتی یک ساله منظور می‌شود.

رئیس سازمان بورس اظهار کرد: محدودیت سرمایه گذاری بانک‌ها در بورس برداشته شود و بانک‌ها بتوانند برای خرید در بازار سرمایه وارد شوند و به مدت ۳ سال بند ۱۶ به تعویق افتد همچنین امکان سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه مجاز شود.

وی گفت: به صندوق تثبیت بازار و توسعه بازار اجازه انتشار ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی با تضمین دولت داده شود.

دهقان دهنوی بیان کرد: افرادی که صندوق قابل معامله "ای تی اف" پالایش و بانکی خریداری و متضرر شدند، زیان آن‌ها جبران شود یا از محل سهام دیگر یا موارد دیگر سهم داده می‌شود.

نمایش ویدئو

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده