تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۵۴
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۰۷۷۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ساعت پنج و نیم عصر؛

مثبت ندیده‌ها و ثبت طلب‌ها روی یخ

‌می‌متالز - گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به رفتار‌های فوق هیجانی اساتید جو زده و مثبت ندیده و اظهار نظر‌های عجیب آقایان و...

به گزارش می‌متالز به نقل از بورس نیوز، بعد از آنکه ۹ ماه، انواع بلا‌ها بر سر بورس و بورس بازان نازل شد؛ آقایان تصمیم گرفتند کمی هم این ابوطیاره پنچر را هل دهند شاید سهامداران این بازار را؛ که اتفاقا دیگر اقلیت نیستند و چند ده میلیون نفری شده اند؛ راضی کنند. امیدواریم پشت این نوشداروی نزدیک به موت بورس، باز حربه‌ای سیاسی پنهان نشده باشد. اما برخی از راهکار‌های دوستان حتی اگر فایده‌ای برای بورس نداشته باشد، امروز لبخندی بر لب بورس بازان نشاند و همین هم غنیمت است. از همه جالب‌تر اعطای اقامت ۵ ساله ایران به سرمایه گذاران خارجی است که سهام بخرند! خدا کند چشم بادامی‌هایی که برنامه حضور ۲۵ ساله در کشور ما را دارند، سهامداری بلد باشند و هیجانی رفتار نکنند!


هیجانی‌های بورس را هم شناختیم

گفتیم هیجان، یادمان آمد ۲ سال است کاسه و کوزه هر چه فراز و نشیب در بورس بوده، بر سر هیجان تازه وارد‌ها شکسته اند؛ حال آنکه انصافا بعضی از پیشکسوتان و اساتید بازار که در جامه حقوقی ظاهر می‌شوند، هیجانی‌ترین افراد کره زمین هستند و به محض آنکه ۱ دانه تقاضای خرید در نمادی ثبت شود، ۶۰ برابرش عرضه می‌کنند مبادا جا بمانند. بعضی هاشان هم البته هستند که چه بازار منفی باشد چه نباشد، صبح به صبح چند میلیون سهم برای فروش حراج می‌کنند و بابت همین کار روتین و تکراری و بدون خلاقیت، کلی حقوق می‌گیرند و غرق غرور هم هستند که اسم شان، مدیر است!


صف واکسن ایرانی در فرودگاه‌ها

این روز‌ها اظهار نظر‌های اغراق شده زیاد می‌شنویم! اظهاراتی که نمی‌دانیم باید فاز غرور ملی بگیریم یا پوزخند بزنیم. بعد از راهکار گهربار دوستان در مورد اعطای اقامت ۵ ساله به سهامداران خارجی بورس تهران، یک اظهار نظر جالب‌تر هم شنیدیم. شرکت بزرگ دارویی کشور که چند ماه است با وعده تولید واکسن کرونا دل مان را برده؛ امروز اعلام کرده "ایرانیان خارج از کشور درخواست داده اند برای تزریق واکسن، به ایران بیایند". ما نفهمیدیم این بزرگواران فکر کرده اند ما واکسن داریم که قرار است برگردند؟ یا فکر کرده اند واکسن هایمان به تولید انبوه رسیده؟ یا به واکسن هنوز نیامده وطنی بیشتر اعتماد دارند؟ یا اینکه کلا این حرف‌ها بهانه است و قرار است فردا روزی که واکسن داخلی به بازار آمد، رانت ایجاد کنند و بخشی از آن گم شود و بهانه کنند از خارج آمده اند و واکسن زده اند یا... البته ما که سابقه گم شدن دکل و خروار خروار فولاد را داریم؛ نگران نباشید، واکسن هم اگر گم شود، کسی دنبالش نمی‌گردد...


چالش میرداماد و فعالان بازار مسکن

اهالی میرداماد انگار بدجور با فعالان بازار مسکن دچار چالش شده اند! آمار داده اند حجم معاملات مسکن ۶۰ درصد رشد کرده؛ فعالان بازار مسکن هم با چشم گشاد شده پیغام فرستاده اند که چرا تشنج ایجاد می‌کنید و گزارش غیر واقعی می‌دهید؟ کدام رونق؟ البته احتمالا زین پس از این دست اختلاف نظر‌ها زیاد بشنوید، چون دوستان میرداماد هر چه بخواهند ارائه می‌کنند و مدعی هستند منبع شان سامانه املاک است!


ثبت طلب بیمه روی یخ

یکی از شرکت‌های بیمه بورسی هم از ۶ سال پیش، معادل ۱۸ میلیارد تومان سال ۹۴، ارز به یک صرافی می‌دهد تا در ایران ریال بگیرد؛ اما پشت گوش تان را اگر دیدید، این شرکت بیمه هم طلبش از صرافی مذکور را دیده است. البته مطالبات دیگری هم از این صرافی داشته و مبلغ طلب بیش از این حرف هاست.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده