تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۰۸
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۲۰۸۶۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران عنوان کرد:

ظرفیت‌های قانونی معادن به درستی اجرا نمی‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: در اصلاح قانون جدید، معادن مسیر‌ها و درصد‌ها را شفاف‌تر می‌کنیم تا اجرای آن هم راحت‌تر شود.

به گزارش می‌متالز، تقی نبئی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران روز پنج شنبه در آیین افتتاح سازمان نظام مهندسی استان زنجان در جمع خبرنگاران به یکی از چالش‌های بخش معدن کشور اشاره کرد و گفت: ذخایر معدنی کشف شده ما رو به اتمام است.

نبئی گفت: اگر طرح‌های اکتشافی جدید نداشته باشیم در آینده بخش صنعت، صنایع و معادن و زنجیره گسترده‌ای از صنایع زیر مجموعه دچار مشکل خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص دغدغه‌های ساکنان اطراف معادن و نارضایتی آن‌ها گفت:در حال حاضر موادی در قانون وجود دارد که ۱۵ درصد از درآمد حقوق دولتی که به خزانه واریز میشود باید برای توسعه زیرساخت‌های آن شهرستان برگردانده شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، با تاکید بر اینکه ظرفیت قانونی وجود دارد، ولی به درستی اجرا نشده و به همین دلیل دغدغه هم وجود دارد، افزود: علاوه بر آن در بحث اراضی مرتعی و جنگلی هم پس از احیا، ۱۵ درصد از حقوق دولتی هم که مستقیماً به خزانه واریز می‌شود باید در اختیار مراکز و دستگاه‌های مربوطه برای احیای مراتع و بازسازی آن منطقه قرار گیرد تا در آینده به عنوان چرا دام و بقیه مقاصد بحث جنگلداری استفاده شود.

نبئی با اشاره به اینکه متاسفانه همیشه با عدم اجرای صحیح قوانین و مقررات این حوزه، مواجه هستیم، گفت: حقوق دولتی به خزانه می‌رود و باید از آنجا به دستگاه‌مربوطه برگردد که به صورت کامل برنمی‌گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، این نوید را هم داد که در اصلاحیه جدید قانون، این موارد پررنگ‌تر دیده شده است و مسیر‌ها و درصد‌ها را شفاف‌تر می‌کنیم تا اجرای آن هم راحت‌تر شود.

منبع: قدس آنلاین

عناوین برگزیده