تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۰۲۳۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران مطرح کرد

تحول بزرگ ارجاع کار مهندسی در سازمان نظام مهندسی معدن در راه است / تکمیل زنجیره ارزش معدن با بهره گیری بهینه از خدمات مهندسی

‌می‌متالز - رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران اعلام کرد: با پیگیری جدی مدیریت سازمان نظام مهندسی معدن ایران و ابلاغ دستورالعمل الزام بکارگیری مسئولان فنی در واحد‌های فرآوری معدنی توسط وزارت صمت، ورود خدمات مهندسی به این بخش از زنجیره ارزش مواد معدنی آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، تقی نبئی، با بیان مطلب فوق افزود؛ این مهم از مطالبات دیرینه سازمان حداقل در دهه گذشته بود که با تحقق آن دانش فنی بخش فرآوری مواد معدنی تقویت می‌گردد.

وی افزود: تقویت دانش فنی در این بخش موحب افزایش بهره وری و نتیجتا افزایش تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این بخش خواهد بود.

نبئی تاکید کرد: توسعه صنایع فرآوری، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده چند برابری و تولید ثروت و نیز اشتغال، موجبات تحریک تقاضا برای مواد معدنی را فراهم آورده و این خود باعث رونق فعالیت‌های اکتشافی و استخراجی بالا دستی خواهد شد.

نبئی افزود: از علل اصلی خام فروشی مواد معدنی نبود دانش فنی لازم برای فرآوری و نیز کمبود سرمایه گذاری در این بخش است که با اجرای الزام بکارگیری مسوولین فنی در این واحدها، این دو مقوله بطور قابل توجهی بر طرف میگردد و دغدغه خام فروشی از بین خواهد رفت.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن همچنین شروع این طرح در یک ماه گذشته را بسیار موفق و امیدوار کننده توصیف کرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده