تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۰۸۸۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرگزی با اشاره به تصویب منطقه آزاد تجاری سیستان،

منطقه آزاد سیستان ظرفیت عظیمی برای توسعه صادرات ایران ایجاد می‌کند

‌می‌متالز - نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس از تصویب منطقه آزاد تجاری سیستان خبر داد و گفت: این مهم ظرفیت عظیمی برای توسعه صادرات ایران ایجاد می‌کند.

به گزارش می‌متالز، محمد سرگزی در رابطه با تصویب لایحه منطقه آزاد سیستان گفت: مردم منطقه سیستان، سال‌ها دغدغه و درخواست تصویب لایحه منطقه آزاد سیستان را داشتند، این موضوع طی ۱۰ سال در مجلس شورای اسلامی ابتدا در قالب طرح و سپس به صورت لایحه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، اما با ایراداتی از جانب شورای نگهبان مواجه شد و در نهایت به دلیل اختلاف نظر میان مجلس و شورای نگهبان این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: لایحه منطقه آزاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دو کمیسیون اقتصادی و زیر بنایی مورد بررسی قرار گرفت که بنده نیز توفیق حضور در جلسات مجمع را داشتم تا از بعد حقوقی نسبت به ایرادات مطروحه دفاعیات لازم را داشته باشم که به لطف خدا این لایحه در کمیسیون مذکور تصویب شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، منطقه آزاد سیستان به تصویب نهایی رسید. این مهم روزنه‌های امیدی را میان مردم این منطقه که تنگه احد جمهوری اسلامی ایران بوده و مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری نیز هست، ایجاد کرد.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از تمامی مسئولان اعم از دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای محترم مجمع و آقای رضایی دبیر مجمع و تمامی افرادی که بنده به عنوان خادم مردم سیستان با آن‌ها پیرامون موضوع منطقه آزاد سیستان گفت گو کردم، تشکر و قدردانی می‌کنم.

سرگزی، با بیان اینکه مرز مشترک ایران و افغانستان در سیستان، ظرفیت خوبی برای توسعه صادرات تولیدات داخلی ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: امیدوارم با ایجاد این منطقه آزاد سیستان شاهد تحولات خوبی در حوزه توسعه زیرساخت این منطقه و مکمل مناسبی منطقه آزاد تجاری چابهار باشیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده