تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۴۰
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۲۰۸۸۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دهمرده خبر داد:

تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری سیستان در مجمع تشخیص مصلحت نظام

‌می‌متالز - نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی از تصویب لایحه منطقه آزاد سیستان در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حبیب‌الله دهمرده از تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری سیستان در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت: لایحه‌ای که دولت درخصوص تصویب مناطق آزاد داده بود در مجلس نهم رد شد، اما در بدو ورود در مجلس دهم این کار دنبال شد و براین اساس کارگروهی با مسئولیت اینجانب تشکیل شد و چندین‌بار مجلس لایحه را تصویب، اما شورای نگهبان در برخی از جا‌ها اشکالاتی را وارد کرد.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس افزود: آخرین مرحله در ۳۰ اردیبهشت ۹۹، مجلس تصویب کرد که لایحه مناطق آزاد و ویژه به مجمع تشخیص مصلحت نظام برده شود و در ۲۱ خردادماه ۹۹ کارگروه‌های مجمع تشخیص مصلحت تشکیل جلسه دادند که درآنجاهم ضمن تایید نظر شورای نگهبان مجددا لایحه رد شد و طبق درخواست بنده از اعضای مجمع، قرارشد تا هرمنطقه آزاد بصورت جداگانه وبطور تخصصی مورد بررسی قرار گیرد، تا مناطقی که توجیه دارند تصویب و مناطقی که توجیه ندارند رد که این پیشنهاد مورد قبول واقع شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: درمجمع تشخیص مصلحت نظام، کارگروه‌های دیگری تشکیل شد تا هرمنطقه آزاد را بصورت جداگانه مورد بررسی کارشناسی قرار دهند که درجلسه ۲۶ خردادماه۹۹ آقای دکترهاشم بیگی از طرف مجمع عنوان کرد که برای اولین بار مجمع از مصوبه خود عقب نشینی می‌کند.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: مجددا چند روز قبل در دو کمیسیون تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام، منطقه آزاد تجاری سیستان تصویب نهایی شد.

وی با بیان اینکه امروز در مجمع جلسه داشتم، ضمن قدردانی از زحمات دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: منطقه آزاد سیستان یکی از نقاطی است که نسبت به سایر نقاط کشور به لحاظ تامین زیر ساخت‌ها پیش‌روتر می‌باشد و اگر امروز به منطقه آزاد سیستان رای دادند بدان معنانیست که تمام مناطق آزاد تصویب شده، بلکه فقط سیستان به اضافه چند منطقه دیگر تصویب شده است.

دهمرده بابیان اینکه، اگر بدرستی از لایحه دفاع نمی‌کردیم و پیشنهاد بررسی جداگانه هرمنطقه را نمیدادم این‌بارهم مثل سایردفعات لایحه منطقه آزاد سیستان رد می‌شد، افزود: این برای اولین بار است که مجمع از رای اولیه خودش عقب نشینی می‌کند که باعث نهایی شدن تصویب منطقه آزاد تجاری سیستان گردید.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده