تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۳۶۱
کد خبر: ۲۰۸۸۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یک مسوول در سازمان صمت استان زنجان اعلام کرد

رشد وصول حقوق دولتی معادن در زنجان

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: پارسال وصول حقوق دولتی معادن در استان رشد ۴.۶ درصدی دارد.

به گزارش می‌متالز، ابوتراب نظریان از رشد وصولی حقوق معادن خبر داد و اظهار کرد: پارسال شاهد وصول ۱۵۲۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان بودیم که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از رشد ۴.۶ درصدی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه میزان حقوق دولتی وصول شده در سال ۹۸ بالغ بر ۳۲۵ میلیارد ریال بوده است، افزود: افزایش میزان حقوق دولتی معدن انگوران و نیز دریافت حقوق دولتی معوقه معادن از جمله علل افزایش قابل توجه میزان حقوق دولتی وصول شده معادن استان در سال گذشته است.

این مسوول ادامه داد: هم‌اکنون در استان زنجان ۳۴۶ معدن فعال با سرمایه‌گذاری ۲۲۱۰ میلیارد ریال وجود دارد که زمینه اشتغال‌زایی ۲۹۱۴ نفر در این حوزه فراهم شده است. همچنین اشتغال‌زایی واحد‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده در سال گذشته نیز از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بوده و علاوه بر این پارسال ۱۷۷ واحد صنعتی در استان آغاز به کار کرد که در این واحد‌ها ۳۲۲۶ نفر مشغول به کار شدند.

نظریان تصریح کرد: استان زنجان ۱.۵ درصد از سهم معدن کشور را دارد و به خاطر وجود معدن سرب و روی انگوران، کارخانه‌های زیادی زیرمجموعه این معدن احداث و باعث ایجاد اشتغال شده که در این رابطه زنجیره تولید تا حدودی کامل است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به رشد بالای صدور پروانه‌های بهره‌برداری معادن در استان، خاطرنشان کرد: پارسال ۲۰ پروانه بهره‌برداری معدن در استان زنجان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده