تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۶
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۲۰۹۲۵۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
کاهش ۳۰ درصدی ارزش معاملات آلومینیوم ایران در بورس کالا؛

فروش ۱.۶۰۰ تن شمش و بیلت آلومینیومی

‌می‌متالز - ۵۰۰ تن بیلت آلومینیومی "فایرا" صرفاً با تقاضای ۲۰ تنی همراه بود و نرخ آن با ۲ درصد رشد به ۶۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال رسید.

به گزارش می‌متالز، شرکت آلومینیوم ایران در هفته منتهی به ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری موفق به کسب درآمد عملیاتی ۹۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی شده است. این فروش با توجه به افت مقادیر فروش شرکت، نسبت به هفته اول اردیبهشت‌ماه در حدود ۳۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در این هفته ۲.۲۰۰ تن شمش آلومینیومی توسط این شرکت عرضه که با تقاضای ۱.۵۸۰ تنی همراه بود. نرخ فروش هر تن از این محصول به ۵۷۰ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال رسید که ۲.۵ درصد بالاتر از نرخ‌های معاملاتی در هفته اول اردیبهشت‌ماه محسوب می‌گردد.

ارزش معامله این محصول به ۹۰۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال رسید.

در نمودار زیر روند ۶ماهه نرخ ۲ محصول شمش و بیلت آلومینیوم این شرکت ارائه‌شده، همان‌گونه که در نمودار زیر نیز مشخص است تقریباً از اواخر اسفندماه شاهد رشد پیوسته قیمت‌ها هستیم.

فروش ۱.۶۰۰ تن شمش و بیلت آلومینیومی

همچنین در هفته گذشته شاهد کاهش مجدد تقاضا برای محصول بیلت آلومینیومی بودیم. ۵۰۰ تن بیلت آلومینیومی شرکت صرفاً با تقاضای ۲۰ تنی همراه بود و نرخ آن با ۲ درصد رشد به ۶۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال رسید. ارزش معاملات آن به ۱۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال رسید.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده