تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۲۰۹۵۰۰
سرویس خبر : انرژی

بورل: مذاکرات وین در حال رسیدن به مراحل تعیین‌کننده است

‌می‌متالز - مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که گفتگو‌های وین برای احیای برجام در حال رسیدن به مراحل تعیین‌کننده است و البته هنوز باید کار‌های زیادی برای به نتیجه رسیدن این گفتگو‌ها باید انجام شود.

به گزارش می‌متالز، جوزپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در یک نشست خبری تأکید کرد که مذاکرات احیای برجام که از چندین هفته قبل در پایتخت اتریش آغاز شده و همچنان ادامه دارد، در حال رسیدن به مراحل حساس و تعیین‌کننده است.

بورل که پس از برگزاری نشستی با وزرای خارجه کشور‌های اتحادیه اروپا پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بود، در خصوص مذاکرات احیای برجام گفت: «من خوش‌بین هستم و یک پنجره فرصت باز شده است که برای چند هفته‌ای، تا پایان ماه جاری میلادی [اواسط خردادماه]باز خواهد ماند.»

وی افزود: «اما کار‌های زیادی باید انجام شود و زمان محدود است. من امیدوارم که مذاکرات در وین وارد مرحله گفتگو‌های بی‌وقفه شود.»

بورل سپس در پاسخ به سؤالی درباره برنامه طرف‌های غربی برای پرداختن به برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران تصریح کرد: «از من درباره گام‌های بعدی سؤال نپرسید. اجازه بدهید گام به گام پیش برویم. این یک فرایند حساس است و ما باید سریع کار کنیم. ما تنها چند هفته زمان داریم.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده