تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۲۰۹۵۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری بانک سپه تاکید کرد؛

سهمتان را ارزان نفروشید، بازار به مدار طبیعی خود برمی گردد

‌می‌متالز - ابراهیم عنایت معتقد است سهامداران به هیچ عنوان نباید سهمشان را ارزان بفروشند، زیرا هیچگاه باقی ماندن در بازارسهام ضرر ندارد، از طرفی دیگر بازار به زودی در مدار طبیعی خود قرار خواهد گرفت.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم عنایت انتشار اوراق در بازار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازارسرمایه یعنی ورود نقدینگی جدید به این بازار، که این اتفاق می‌تواند قفل بازار را باز کند و راهگشا باشد.

وی افزود: انتشار اوراق و تزریق نقدینگی در بازار سهام یکی از راهکار‌هایی است که باید زودتر انجام می‌شد، هرچند اکنون هم دیر نشده و با شروع و ادامه این کار، مطمئنا روند بازار سهام تغییر خواهد کرد، زیرا این تصمیم در جهت متعادل‌سازی بازار انجام می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر انتشار اوراق به طور مکرر از سوی شرکت‌ها انجام شود، یک طرح حمایتی، هم برای بازار و هم برای خود شرکت‌ها است، اما اگر این کار موقتی باشد فقط یک مسکن مقطعی است و نیاز نقدینگی بازار را تامین می‌کند. وجه حاصله از تزریق نقدینگی اگر برای تامین منابع یا زیر ساخت شرکت‌ها استفاده شود قطعا نتیجه بهتری نصیب بازار می‌شود.

مدیر عامل کارگزاری بانک سپه تاکید کرد: مشکل اساسی کشور رشد اقتصادی است؛ اگر هلدینگ‌های بزرگ طرح حمایتی ادامه دار برای توسعه بازار سرمایه داشته باشند، قطعا دولت هم باید پشتیبانی از بورس را آغاز کند تا حداقل تحول اقتصادی از یک بازار شروع شود.

وی با اشاره به حضور سهام داران تازه وارد در سال ۹۸ و ۹۹ به بازار سرمایه گفت: ورود بدون شناخت به این بازار موجب شد تا شاهد رشد بی رویه قیمت سهام شرکت‌ها باشیم؛ هجوم بی‌سابقه مردم به بازار باعث شد تا تعداد کد‌های سهامداری در کنار سهام عدالت از ۸ میلیون به بیش از ۵۰ میلیون برسد. مشکل چنین رشدی، این بود که نتوانستیم نیاز آن‌ها را پاسخ دهیم، البته مردم مقصر نیستند و نباید سرزنش شوند، زیرا با وجود تورم در اقتصاد آن‌ها ناچار به حفظ سرمایه خود هستند تا قدرت خریدشان را حفظ کنند.

مدیر عامل کارگزاری بانک سپه گفت: شرایطی که بورس امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کند تاوان رفتار‌های هیجانی در سال گذشته است که حل کردن آن به سادگی امکان پذیر نیست، به عقیده بنده تنها راه حل این است که سهامداران فقط با دید بلند مدت در بورس سرمایه گذاری کنند و سهامشان را ارزان نفروشند و به سرمایه و پس اندازشان ضرر نزنند. اگر سهمشان خوب و بنیادی است آن را حفظ کنند و مطمئن باشند که ضرر نمی‌کنند، چون بازار به زودی در مدار طبیعی خود قرار می‌گیرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده