تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۰۹۶۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم شیروان:

روند کُند اکتشاف معادن در خراسان شمالی ظلم به استان است

‌می‌متالز - نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: روند کُند اکتشاف معادن خراسان شمالی، ظلم وزارت صمت به این استان است.

به گزارش می‌متالز، دکتر علی جدی با اشاره به اینکه عمده معادن خراسان شمالی در پهنه جنوبی و جنوب غربی این منطقه واقع شده است، اظهارکرد: مشکلی که در این استان وجود دارد آن است که اکتشاف معادن کامل نشده و متاسفانه عملیات اکتشاف نیز به کندی صورت گرفته است.

وی افزود: در همین راستا با ایمیدرو تفاهم نامه‌ای منعقد شده تا امر اکتشاف در معادن استان انجام شود و از سوی دیگر مبلغ ۴۰ میلیارد تومان نیز برای همین امر اختصاص یافته است.

جدی ادامه داد: البته در گذشته اسکن‌های هوایی در معادن استان انجام شده، اما دقیق نبوده اند.

وی با بیان اینکه اطلاعات دقیقی در ارتباط با موجودی‌های معادن استان به دست آید، تصریح کرد: تا زمانیکه امر امر اکتشاف صورت نگیرد، وزارت صمت اجازه بهره برداری را نخواهد داد.

نماینده مردم شیروان تاکیدکرد: در حوزه معادن در خراسان شمالی سرمایه گذار وجود دارد، اما اکتشاف صورت نگرفته است از سوی دیگر معادنی نیز در استان وجود دارند که به نام سرمایه گذار به ثبت رسیده، اما به علت آنکه پروانه بهره برداری ندارند نمی‌توانند بهره برداری را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد:، ولی شاهد آن هستیم که تعدادی از مردم اقدام به برداشت غیرمجاز از این معادن می‌کنند که برداشت‌های غیرمجاز سبب شده تا رگه‌های معدنی از آن از بین برود.

جدی ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا همزمان با امجام عملیات اکتشاف، فرآیندی را ایجاد کنیم تا امر بهره برداری از معادن نیز در استان صورت گیرد.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده