تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۲۵۰۲۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تهدیدی به نام تعطیلی معادن در خراسان شمالی؛ ماشین آلات پاشنه آشیل معدنکاری

‌می‌متالز - رئیس سازمان نظام مهندسی معادن خراسان شمالی گفت: ماشین آلات معدنی یکی از نیاز‌های اساسی معدنکاران در این استان است.

به گزارش می‌متالز، سجادی با اشاره به افزایش قیمت‌های سرسام آور ماشین آلات معدنی اظهارکرد: متاسفانه این روند افزایشی قیمت‌ها موجب شده تا روز به روز معدنکاران بی پول‌تر شوند و قیمت این ماشین آلات نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ماشین آلات معدنی از قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به ۴ تا ۵ میلیارد تومان رسیده، تصریح کرد: این امر سبب شده تا دست معدنکاران استان از خرید ماشین آلات معدنی کوتاه‌تر شود.

سجادی خاطرنشان کرد: قسمت اعظمی از فعالیت‌های معدنکاری در معادن به وجود ماشین آلات بستگی دارد و معدن بدون ماشین آلات معدنی یعنی هیچ.

وی در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر معادن موجود در این استان نیازمند بررسی برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با کیفیت مواد معدنی است، به عنوان مثال سنگ‌های تزئینی در این استان وجود دارد، اما باید مطالعات دقیق در مورد کیفیت آن‌ها نیز انجام شود.

این مقام مسوول، بازاریابی مواد معدنی را یکی دیگر از مشکلات موجود در این استان بیان کرد و گفت: سنگ‌های تزئینی در این استان وجود دارد، اما نیاز به بازاریابی دارد.

وی ادامه داد: البته نبود صنایع فرآوری مواد معدنی یکی دیگر از معضلات حوزه معدن در این استان است.

گفتتنی است ۲۵۴ معدن در استان ثبت شده که ۱۲۰ فقره معدن از این تعداد فعال و مابقی غیرفعال است.

میزان ذخیره قطعی معادن خراسان شمالی یک میلیارد و ۵۸ میلیون تن و میزان ذخیره استخراج اسمی معادن ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.

سالانه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن ماده معدنی از معادن خراسان شمالی استخراج می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده