تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۲
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۱۳۱۳۸۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

دولت و ایمیدرو مصمم در استفاده از بخش خصوصی در موضوع معدن آلبلاغ اسفراین

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: دولت و ایمیدرو مصمم در استفاده از بخش خصوصی در موضوع معدن آلبلاغ اسفراین می باشد.
دولت و ایمیدرو مصمم در استفاده از بخش خصوصی در موضوع معدن آلبلاغ اسفراین

دولت و ایمیدرو مصمم در استفاده از بخش خصوصی در موضوع معدن آلبلاغ اسفراین

به گزارش می متالز، غریب پور در هشتمین جلسه شورای معادن خراسان شمالی اظهار کرد: شرکت ایمیدرو و دولت مصمم در استفاده از بخش خصوصی در زمینه حراست و اکتشاف معدن آلبلاغ اسفراین می باشد.

وی افزود: ۱۱ونیم میلیارد تومان اعتبار حفاظتی برای معدن آلبلاغ در نظر گرفته شده است و در نخستین مناقصه برگزار شده، شرکتی اعلام آمادگی نکرد در نتیجه مناقصه را برای 15 مهرماه سال جاری تمدید کردیم.

غریب پور خاطر نشان کرد: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اکتشافات معدن آلبلاغ از طریق ایمیدرو برای سالجاری لحاظ شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: با ارایه تسهیلات و تامین مالی مشکلات معدن کاران را حل خواهیم کرد.

غریب پور با اشاره به ظرفیت خوب آلومینای جاجرم تصریح کرد: آلومینای جاجرم از کارخانه های خوبی است که عملکرد آن روز به روز بهتر می شود لذا تعهدات سفر رئیس جمهور را در این زمینه انجام می دهیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در تلاش هستیم فولاد اسفراین را با فولاد مبارکه تلفیق نماییم که در این صورت سرمایه گذاری بیشتری انجام می شود و شاهد توسعه بیشتر این شرکت می باشیم.

 

خلع ید و بهره برداری انصرافی معادن در خراسان شمالی قابل قبول نیست

 استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه  اظهار کرد: به هیچ عنوان بهره برداری انصرافی از معدن و یا خلع ید نداریم و سازمان صمت موظف هستند تا شرایط لازم را برای معدن کاران فراهم کنند.

وی افزود: ما مدیران دستگاه های اجرایی نباید در چنین شرایط اقتصادی کشور اجازه دهیم معدنی تعطیل شود یا بازار خود را از دست بدهد بلکه باید راه درمان مشکلات آنان را بیابیم. 

وی بیان کرد: ورود ایمیدرو باید توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد اما وقتی ظرفیتی در استان ایجاد می شود باید حمایت ها و سرمایه گذاری ها درجه بندی شود تا خراسان شمالی نیز شاهد سرمایه گذاری های خوبی نیز باشد.

وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی برای هر جایی سرمایه گذاری نمی کند اما اگر ما کار خود را به خوبی انجام دهیم بخش خصوصی رغبت حضور پیدا می کند.

 

ایجاد مناطق ویژه صنعتی در خراسان شمالی در صورت وجود توجیه های لازمه

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: از وزارت صمت در خواست می شود در صورت وجود توجیه های لازمه منطقه ویژه صنعتی در شهرستان های اسفراین و جاجرم ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: معادن فعال استان محصولات فرآوری شده ندارند و خام فروشی صورت میگیرد از سوی دیگر معادن غیر فعال در بحث پی جویی، اکتشاف به مرحله زیرساخت برسد در غیر این صورت ادامه کار محقق نمی شود.

 

ایجاد و حمایت از صنایع پیشین و پسین در حوزه معادن خراسان شمالی نیاز است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در ادامه جلسه گفت : ایجاد و حمایت از صنایع پیشین و پسین معادن در خراسان شمالی نیاز است.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای مجموعه ایمیدرو افزود : امیدواریم  با استفاده از ظرفیت های این مجموعه بتوانیم صنایع مرتبط با معادن را در خراسان شمالی ایجاد و تقویت نماییم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد : معدن آلبلاغ اسفراین و آلومینای جاجرم پتانسیل های خوبی را جهت حمایت های بیشتر برای توسعه دارد.

 

حمایت مجموعه ایمیدرو از اشتغال زایی قابل تقدیر است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی همچنین در ادامه جلسه خاطر نشان کرد: اقدامات مجموعه ایمیدرو  در حمایت از مباحث اشتغال زایی و صنایع  قابل تقدیر می باشد.

محمدی  با اشاره به ظرفیت های نیروی های  تخصصی بومی خراسان شمالی  تاکید کرد: امیدواریم در فازهای مختلف بهره برداری از معدن از نیروهای متخصص بومی استفاده شود تا شاهد اشتغال جوانان خراسان شمالی باشیم.

عناوین برگزیده