تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۱
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۰۹۷۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بررسی نماد ارفع

‌می‌متالز - شرکت آهن و فولاد ارفع ظرفیت تولید تقریباً ۱ میلیون تن شمش فولادی را داراست؛ در این گزارش به بررسی این شرکت در سال ۹۹ می‌پردازیم.

به گزارش می‌متالز، شرکت آهن و فولاد ارفع تولیدکنندگان شمش فولاد کشور است. این شرکت دارای دو واحد مجزای تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی واقع در اردکان یزد است. ظرفیت اسمی هر یک از واحد‌ها ۸۰۰ هزار تن محصول در سال است، که در دو سال اخیر تولید شرکت بیش از ظرفیت اسمی بوده است.

به صورت میانگین شرکت حدود ۲۰ درصد از محصولات خود را صادر می‌کرد، اما با توجه به تصویب آزادسازی صادرات فولاد در روز گذشته، صادرات شرکت‌های فولادی در سال جاری افزایش چشمگیری خواهند داشت.

در نتیجه پیش‌بینی می‌شود که ارفع علاوه بر عرضه‌ی محصولات خود در بورس کالا و استفاده از بازار داخلی، امسال با افزایش صادرات، بتواند رشد قابل توجهی در درآمد خود داشته باشد.

با توجه به علاقه فولادسازان به فروش صادراتی محصولات خود به دلیل بالا بودن نرخ الکتروگرافی به عنوان ماده اولیه تولید فولاد، انتظار می‌رود شرکت‌ها اولویت فروش خود را به بخش صادرات اختصاص دهند.

ترکیب سهامداران شرکت



۴۴.۱۰ درصد از سهام شرکت متعلق به شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، ۲۱.۲۰ درصد متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، ۱۷.۷۷ درصد متعلق به شرکت کارخانجات نورد لوله یاران و ۴.۳۷ درصد متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران است.



آخرین وضعیت افزایش سرمایه


شرکت در تاریخ ۳۱ فروردین سال جاری اعلام داشت که افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان به مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان (۳۳.۳ درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی به ثبت رسیده است.


عملکرد شرکت طبق صورت مالی سال مالی ۹۹


ارفع در صورت مالی ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ با درآمد عملیاتی ۶۹۱۹.۸ میلیارد تومان و بهای تمام شده ۴۴۱۴ میلیارد تومان در مقایسه با سال ۹۸ به ترتیب افزایش ۱۰۳ و ۶۸ درصدی داشته است.

سود ناخالص با افزایش قابل توجه ۲۲۰ درصدی به ۲۵۰۵.۸ میلیارد تومان رسیده است.

سود عملیاتی رشد ۲۲۳ درصدی داشته و به ۲۸۶۱.۷ میلیارد تومان رسیده؛ سود خالص با جهش ۲۲۷ درصدی ۲۵۷۷.۳ میلیارد تومان گزارش شده است.

بدین ترتیب سود خالص به ازای هر سهم با سرمایه جدید ۱۲۰۰ میلیارد تومان، برابر ۲۱۴.۸ میلیارد تومان محقق شده و افزایش ۱۴۵ درصدی داشته است.



حاشیه سود شرکت در سال ۹۹:


حاشیه سود عملیاتی شرکت در ۱۲ ماهه سال مالی ۹۹ از ۲۶ درصد به ۴۱ درصد، و حاشیه سود خالص از ۲۳ به ۳۷ درصد افزایش داشته‌اند.

منبع: نبض بورس

عناوین برگزیده