تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۳
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۲۰۹۸۲۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

آزادسازی صادرات محصولات فولادی

‌می‌متالز - اگر تولیدکننده‌ای از لیست شرکت‌های صادرکننده حذف شود دو ماه زمان می‌برد تا بار دیگر بر لیست شرکت‌های صادرکننده اضافه شود در این صورت برای خود تولیدکنندگان بهتر است تا به تعهدات خود پایبند باشند.

به گزارش می‌متالز، سیف الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، در رابطه با صادرات محصولات فولادی گفت: وزارت صمت در حال تهیه و ارسال نامه‌ای به گمرک کشور برای آزادسازی صادرات محصولات فولادی است که برحسب این نامه تولیدکنندگانی که به کف عرضه و تعهدات خود در بورس کالا عمل کنند، می‌توانند تا سه ماه آینده محصولات خود را صادر کنند.

سیف الله امیری در ادامه افزود: وزارت صمت در بازه زمانی سه ماهه به تولیدکنندگان این اختیار را می‌دهد تا محصولات خود را صادر کنند و دیگر نیازی به تایید از سوی وزارت صمت نیست که این بازه زمانی هر سه ماه مجددا تمدید خواهد شد.

وی با اشاره به حذف برخی از شرکت‌ها از لیست صادر کننده ها، بیان کرد: در این بازه زمانی سه ماهه وزارت صمت با گزارشاتی که از گمرک کشور و همچنین از بورس کالا دریافت می‌کند بر صادرات تولیدکنندگان نظارت می‌کند و اگر در این میان شرکتی کف عرضه و تعهدات خود را رعایت نکند، بی درنگ از لیست شرکت‌های صادرکننده حذف خواهد شد.

امیری در ادامه خاطر نشان کرد: اگر تولید کننده‌ای از لیست شرکت‌های صادرکننده حذف شود دو ماه زمان می‌برد تا بار دیگر بر لیست شرکت‌های صادرکننده اضافه شود در این صورت برای خود تولیدکنندگان بهتر است تا به تعهدات خود پایبند باشند تا مشکلی ایجاد نشود البته چنانچه شرکت تولید کننده محصولات فولادی کف عرضه و تعهدات بورس کالا را عمل کند، می‌تواند به صادرات خود همچنان ادامه دهد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده