تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۲۱۰۲۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزارت صمت ۷۵۰ میلیارد ریال در خواف و رشتخوار سرمایه‌گذاری می‌کند

‌می‌متالز - نماینده شهرستان‌های خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده، وزارت صنعت، معدن و تجارت ۷۵۰ میلیارد ریال در حوزه عمرانی منطقه خواف و رشتخوار سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام علی‌اکبر احمدپور فدکی بعد از نماز عید فطر، در جمع نمازگزاران رشتخوار اظهار داشت: در این خصوص طرح‌هایی نیز به شکل خام توسط وزارت صمت مطرح شده که مورد قبول ما نیست و اعلام کرده ایم این اعتبار باید در اختیار نهاد‌های مختلف قرار گیرد و طرح‌ها و برنامه‌ها ارزیابی شده و مشخص شود چه طرحی در رشتخوار و چه طرحی در خواف قابل اجرا است.

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس بیان کرد: باید براساس شرایط و موقعیت و ظرفیت‌های مختلف، به هر منطقه به اندازه خودش بودجه تعلق گیرد.

احمدپور فدکی گفت: این ۷۵ میلیارد تومان اعتبار باید با حضور مسوولان شهرستان‌های خواف و رشتخوار و همفکری با یکدیگر، برای اجرای طرح‌های مختلف در ۲ شهرستان هزینه شود.

وی افزود: بحث ۲ بانده شدن جاده سنگان - تربت حیدریه مدت‌ها متوقف بود که با پیگیری‌های متعدد در تهران و مشهد اکنون عملیات اجرایی آن از سرگرفته شده است و در این خصوص به دنبال این هستیم تا تفاهم نامه‌ای بین وزارتخانه‌های صمت و راه و شهرسازی منعقد شود و اقدامی اصولی انجام شود.

وی اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده قرار است بودجه‌ای به عنوان مناطق محروم به شهرستان‌های خواف و رشتخوار اختصاص یابد که بر اساس اعلام رییس مجلس شورای اسلامی ۶۰ میلیار تومان به طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی خواف و رشتخوار اختصاص می‌یابد و این بودجه غیر از بودجه‌های عادی است و تحقق آن اقدام بزرگی برای توسعه این منطقه خواهد بود.

شهرستان ۶۵ هزار نفری رشتخوار در ۲۰۹ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

عناوین برگزیده