تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۲۱۱۰۱۹
سرویس خبر : انرژی
استاندار گلستان:

چاه اکتشاف نفت در گمیشان به عمق ۱۹۰۰ متری رسید

‌می‌متالز - استاندار گلستان گفت: چاه اکتشاف نفت در گمیشان به عمق هزار و ۹۰۰ متری رسید.

به گزارش می‌متالز، هادی حق شناس عصر شنبه در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژ‌های جاده‌ای و اقتصادی در شهرستان کردکوی اظهارکرد: پروژه اکتشاف نفت و گاز در گمیشان، که تاکنون هزار و ۹۰۰ متر از حفاری سه هزار متری آن انجام شده، زمینه ایجاد صنایع نفت و گاز را در استان خواهد بود.

استاندار گلستان افزود: ایجاد بندر در غرب استان با محوریت واردات چوب و دان مرغداری ها، بسیاری از هزینه‌های استان را کاهش می‌دهد.

وی بیان کرد: اجرای طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده با رعایت الزامات محیط زیستی و مصوبه ستاد ملی احیای تالاب‌ها برای احیای خلیج گرگان، می‌تواند آینده بهتری را در غرب استان رقم بزند.

حق شناس همچنین با اشاره به تصویب منطقه آزاد اینچه برون، گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون گلستان، به عنوان تنها منطقه آزاد بلامعارض کشور با وسعت ۱۲ هزار و ۴۰۰ هکتار و دومین منطقه آزاد متصل به ریل می‌تواند نقش منحصر به فردی در صنعتی شدن کشاورزی استان داشته باشد.

وی با اشاره به کلنگ زنی میدان بار کردکوی، بیان کرد: ساخت میدان بار در کردکوی با توجه به تنوع تولید ۹۲ محصول زراعی و باغی در استان به بسته بندی و توزیع محصولات کشاورزی در غرب استان کمک ویژه‌ای می‌کند.

استاندار گلستان توضیح داد: در کنار ایجاد صنایع تبدیلی فراهم کردن زنجیره تکمیلی تولید همچون سردخانه‌ها و بازاریابی مناسب می‌تواند در افزایش درآمد تولیدکنندگان تاثیر بسزایی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده