تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۶
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۲۱۱۰۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس و پایان‌های تلخ ادامه‌دار/ شاخص هم‌وزن به زیر ۴۰۰ هزار سقوط کرد

‌می‌متالز - بورس باز هم با شنیده شدن خبر‌های مثبت از مذاکرات سقوط کرد و پایان هفته تلخ دیگری داشت.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، بازار سرمایه این هفته فقط دو روز مثبت و کم‌جان به خود دید، اما در آخرین روز معاملاتی هفته باز هم بازار سقوط کرد و در نهایت، قرمز بسته شد. کارشناسان بازار سرمایه خبر‌های مثبت از نشست‌های وین و برجام و در نهایت، تلاش دولت برای کاهش نرخ دلار را عوامل اصلی سقوط بازار می‌دانند چراکه با کاهش مجدد قیمت دلار ارزش شرکت‌های بورسی هم پایین‌تر می‌آید.

شاخص کل بورس امروز از همان ابتدا روی شیب نزولی قرار گرفته بود و تمام مدت بازار در همین فاز بود. بالاتر رفتن میزان فروش سهم‌های شاخص‌ساز باعث شد تا این شاخص تا انتهای معاملات ۱۸ هزار و ۷۴۶ واحد افت کند و در نهایت روی یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۷۶۷ واحد بسته شود. این در حالی بود که روند کلی حرکت نماگر اصلی بازار تحت تأثیر گروه بانک‌ها، فلزات اساسی و موا دارویی بود.

شاخص کل هم‌وزن امروز حرکتی شبیه به شاخص کل داشت و از همان ابتدا سقوط کرد و با شیبی تقریبا تند و تیز به زیر ۴۰۰ هزار واحد رسید. این شاخص امروز با افت ۵ هزار و ۸۳۶ واحدی، به ۳۹۶ هزار و ۹۸۱ واحد رسید. گروه فلزات اساسی هم در تمام سهم‌های خود فشار فروش را تجربه کرد؛ به طوری که تا انتهای معاملات ۱۸ هزار و ۱۷۷ واحد پایین‌تر آمد و رقم ۸۹۱ هزار و ۹۶۱ واحد را نشان داد.

نماد‌های «برکت»، «فملی»، «ثامید»، «اپال»، «خودرو»، «شستا» و «خساپا» پرتراکنش‌های بازار بودند، اما سهم‌های «فملی»، «فارس»، «شپنا»، «شستا»، «رمپنا»، «خودرو» و «وغدیر» بودند که بیشترین تأثیر را در شاخص داشتند.

نماد‌های فولادی امروز در روزی که نماد «فولاد» به دلیل تشکیل جلسه هیئت مدیره به منظور تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف بود، قرمزپوش بودند و «فخوز»، «فنورد» و «کویر» بیشترین افت قیمت را داشتند. در بین معدنی‌ها، «کگل» و «کچاد» هم دارای کاهش قیمت بودند و در بازار فرابورس هم، نماد «ذوب» کاهش شدید ۵ درصدی در قیمت خود داشت.

 

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده