تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۲۱۱۴۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت شاخص بورس هر روز بیشتر از دیروز

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت بیش از ۲۷ هزار واحدی، بیشترین افت سال ۱۴۰۰ را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۹۷۶ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۲۶۶ میلیارد تومان در بیش از ۲۵۵ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲۷ هزار و ۵۹۱ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۲۷ هزار و ۲۵۳ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و معدنی و صنعتی گل گهر شد و در مقابل شرکت‌های بانک پارسیان، توسعه و عمران امید و بیمه ما با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۷۱۶۶ واحد، کل (هم‌وزن) ۴۸۹۷ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۳۱۷۰ واحد، آزاد شناور ۳۱۲۷۴ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۲۲۶۹۷ و ۴۷۱۸۲ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۹۳۲ میلیون ورقه به‌ارزش ۳ هزار و ۷۸۳ میلیارد تومان در ۱۱۴ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۲۸ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۶۶۲ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر و سیمان ساوه بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده