تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۴
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۱۱۴۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در اولین روز خرداد:

رکورد جدید منفی شاخص با ریزش ۲۷.۵ هزار واحد دیگر / فقط ۱۰ نماد مثبت بودند

‌می‌متالز - شاخص بورس در اولین روز خرداد بیشترین رکورد منفی سال را با ریزش ۲۷.۵ هزار واحد دیگر به ثبت رساند و به خط حمایت مهم ۱.۲ میلیون واحدی نزدیک شد.

به گزارش می‌متالز، تشدید سیر نزولی طولانی مدت و فرسایشی بازار سهام درحالی با وجود انتشار اطلاعات مثبت در برخی سهام و گروه‌ها همچنان ادامه دارد که اثر کاهش دلار، ابهام انتخابات ریاست جمهوری و مهم‌تر عدم بازگشت اعتماد سهامداران، دست به دست هم دادند تا امروز رکورد جدید برای ریزش شاخص بورس طی سال جاری ثبت شود.

براساس این گزارش در حالی طی دو ماه اول سال شاخص بورس در برابر رشد ۱۰ روزه، ۲۸ روز دیگر را با کاهش ارقام سپری کرده بود که افزایش بی اعتمادی به آینده حتی کوتاه مدت سبب شد تا امروز شاخص با افت بیش از ۲۷ هزار و ۵۹۱ واحد دیگر به یک میلیون و ۱۲۷ هزار نزول کند و آماده از دست دادن خط حمایت بسیار مهم ۱.۲ میلیون واحدی شود.

به این ترتیب در حالی بیشترین ریزش روزانه شاخص مربوط به ۲۹ اردیبهشت با بیش از ۱۸.۶ هزار واحد بود که در اولین روز کاری هفته، رکورد منفی دیگری ثبت شد تا نشانه ایی بارز از اوضاع وخیم بازار شود.

این ریزش ناشی از کاهش قیمت سهام شرکت‌های بزرگ و اثر منفی ۳۰۴۸ تا ۹۱۱ واحدی شرکت‌های ملی مس، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، گل گهر، شستا، چادرملو، تاپیکو و پالایشگاه اصفهان بود و تنها نماد ۱۰ شرکت بانک پارسیان، توسعه و عمران امید، بیمه ما، تامین سرمایه نوین، توسعه شهری توس گستر، تامین سرمایه امین، بانک پاسارگاد، داروسازی عبیدی، ایران مرینوس و سرمایه گذاری اعتبار ایران مثبت بود.

ارزش معاملات سهام شرکت‌های حاضر در بورس هم نشان می‌دهد که با داد و ستد بیش از ۵.۹ میلیارد سهم، افزون بر ۴.۲ هزار میلیارد تومان جابجا شده است. در این میان، ارزش کل معاملات خرد ۲.۱ هزار میلیارد تومان بود که اشخاص حقوقی ۵۸ درصد معادل ۱.۲ هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خرید ۴۷ درصد از کل معاملات شد. همچنین نماد شرکت‌های پتروشیمی قائد بصیر، ایران مرینوس و هلدینگ سیدکو بیشترین خرید‌های حقیقی و موسسه اعتباری ملل، ملی مس و سایپا بیشترین خرید‌های حقوقی طی امروز بوده است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده