تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۲۴
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۲۱۱۴۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارگزاری اعلام کرد:

پیش بینی بورس با تکرار ابهامات دلار و انتخابات و کاهش ورود نقدینگی

‌می‌متالز - یک کارگزاری پیش بینی کرد با وجود اثر مثبت گزارش‌های عملکردی شرکت‌ها، ابهام دلار و در پیش رو بودن انتخابات، کاهش ورود نقدینگی در اولین هفته خرداد هم تکرار شود.

به گزارش می‌متالز، بازار سهام در حالی اولین هفته خرداد را با شاخص یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحدی شرع می‌کند که کارگزاری آبان درباره شرایط روز‌های گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با روندی نوسانی و البته با گرایش نزولی همراه بود و همچنان اخبار مربوط به مذاکرات که البته نوسان زیادی نیز دارد از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر بازار است.

در بازار‌های جهانی، همچنان نگرانی‌ها در رابطه با آمار‌های تورمی و اقدامات احتمالی فدرال رزرو نوسانات گسترده‌ای را در بازار‌ها به همراه دارد و به نظر می‌رسد تا اعلام رسمی اقدامات فدرال رزرو، نوسانات بازار‌ها ادامه دار باشد.

در بازار ارز، همچنان اظهارات طرفین همگرایی زیادی ندارد و بازار نیز تا حدودی نوسانات را کاهش داده تا اخبار رسمی از تعیین تکلیف روند مذاکرات منتشر شود.

در بازار سهام، اما گزارش‌های عملکردی شرکت‌ها همچنان می‌تواند، تاثیر گذار باشد هرچند ابهام در وضعیت بازار ارز، پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و دیگر موارد، میل به ورود نقدینگی را کاهش داده و به نظر می‌رسد در هفته پیش رو نیز وضعیت مشابه تکرار شود.

به صورت کلی در وضعیت موجود و با وجود ابهامات پیش رو، نمی‌توان انتظار زیادی را در رابطه با بهبود روند بازار داشت و به نظر می‌رسد همچنان تا روشن‌تر شدن وضعیت، احتمال نوسان در ورود و خروج نقدینگی وجود خواهد داشت.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده