تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۱۱۴۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گودرزوند چگینی مطرح کرد؛

عدم استقراض از بانک مرکزی و کنترل قیمت‌ها اولین قدم در راه تقویت ارزش پول ملی است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: عدم استقراض از بانک مرکزی و کنترل قیمت‌ها اولین قدم در راه تقویت ارزش پول ملی است و اگر دولت هزینه‌های جاری خود را کنترل نکند، ناچار به استقراض از بانک مرکزی می‌شود و این موضوع به کاهش ارزش و اقتدار پول ملی منجر خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مهرداد گودرزوندچگینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن تاکید بر لزوم افزایش ارزش پول ملی از سوی سیاستگذاران مالی کشور گفت: عدم استقراض از بانک مرکزی و کنترل قیمت‌ها اولین قدم در راه تقویت ارزش پول ملی است و متاسفانه دولت طی این سال‌ها مبالغ بسیاری را در زمان کمبود بودجه از بانک مرکزی استقراض کرده است.

وی تصریح کرد: اگر دولت تصمیم جدی برای تقویت ارزش پول ملی داشته باشد، می‌تواند به عنوان اولین گام در جهت تقویت بازار با تنظیم عرضه و تقاضا و کنترل و نظارت بر قیمت‌ها، تورم را کاهش دهد.

نماینده مردم رودبار در مجلس اظهار کرد: اگر دولت هزینه‌های جاری خود را کنترل نکند، ناچار به استقراض از بانک مرکزی و افزایش بودجه کشور می‌شود که این موضوع به کاهش ارزش و اقتدار پول ملی منجر خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: افزایش نقدینگی در کشور در کنار عدم کنترل قیمت‌ها موجب بهم ریختگی بازار اقتصادی کشور و کاهش ارزش پول ملی شده و حل تمامی این موارد هم به نظارت و برنامه ریزی دولت بستگی دارد. دولت طی این سال‌ها نتوانسته کنترل و نظارت جدی و مستمری را با استفاده از ابزار‌های نظارتی خود در حوزه کنترل قیمت‌ها داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده