تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۸
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۲۱۱۰۹۴
سرویس خبر : متالورژی و مواد

واردکننده پارچه‌های نسوز و سیلیکونی خرید زیر قیمت بازار

‌می‌متالز - پارچه نسوز یکی از محصولاتی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و با استفاده از آن‌ها می‌توان در کارخانه‌ها، پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌هایی که امکان بالا رفتن دما و حرارت در برخی قسمت‌های آن‌ها وجود دارد از آتش‌سوزی جلوگیری کرد و با عایق‌بندی قطعات و اتصالات مختلف مانند لوله‌ها، واشر و پمپ‌ها مانع از به وجود آمدن آسیب‌های احتمالی شد.

به گزارش می‌متالز، پارچه نسوز یکی از محصولاتی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌‎گیرد و با استفاده از آن‎ها می‌‎توان در کارخانه‎‌ها، پالایشگاه‌‎ها و نیروگاه‌‎هایی که امکان بالا رفتن دما و حرارت در برخی قسمت‎‌های آن‌ها وجود دارد از آتش‌سوزی جلوگیری کرد و با عایق‌بندی قطعات و اتصالات مختلف مانند لوله‌ها، واشر و پمپ‌ها مانع از به وجود آمدن آسیب‌های احتمالی شد. علاوه بر پارچه نسوز محصولات دیگری مانند پارچه سیلیکونی، فیبر استخوانی و همچنین ورق کیلینگریت وجود دارد که برای عایق‌بندی در محیط‌های مختلف می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. ما در ادامه به معرفی هر یک از این محصولات پرداخته و فروشگاه صنعتگران طوس را به عنوان یکی از مراکزی که در حوزه تولید و عرضه این محصولات فعالیت دارد، به شما معرفی خواهیم کرد.


پارچه نسوز چیست و چه کاربردی دارد؟

همان طور که پیشتر اشاره کردیم پارچه نسوز برای عایق‌بندی و جلوگیری از حریق در جا‌هایی که دما و حرارت بالایی وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد و از الیاف فایبرگلاس، آرامید و یا گرافیت و فایبر سرامیک تولید شده است. وجود این الیاف در ساختار پارچه‌های نسوز مقاومت این پارچه را افزایش داده و در برابر شرایط دمایی مختلف به حفظ و نگهداری قطعات و اتصالاتی که توسط این پارچه عایق‌بندی شده، کمک خواهد کرد.

نکته مهمی که در مورد این پارچه‌ها وجود دارد غیراشتعال بودن آن‌هاست به طوری که اگر تحت دمای بسیار بالا هم قرار گیرند، شعله ور نمی‌شوند، اما کم کم تجزیه خواهند شد؛ بنابراین از ادامه یافتن حریق به اطراف و بروز آسیب‌های جدی جلوگیری می‌شود.

همان طور که اشاره کردیم در تولید پارچه نسوز هم از الیاف طبیعی و هم از الیاف مصنوعی مانند پلی استر‌های خاص، الیاف شیشه، الیاف‌های مداکریلیک نیز استفاده شده است.

برای فهمیدن طبیعی و یا مصنوعی بودن آن‌ها به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از انتخاب و خرید پارچه نسوز تکه‌ای از آن را برای آزمایش بسوزانید. چنانچه پارچه پس از سوختن جمع شده و به صورت گوله درآید جنس محصولی که انتخاب کرده‌اید از الیاف مصنوعی و مواد نفتی است و اگر پس از سوختن به صورت پودر درآمد می‌توانید مطمئن شوید که پارچه نسوز از الیاف طبیعی تولید شده است.

انواع پارچه نسوز


پارچه نسوز شامل مدل‌های مختلفی از جمله نوع آزبستی، فایبرگلاس و گرافیت خالص می‌شود که نوع پارچه سیلیکونی که در بخش بعدی به معرفی آن خواهیم پرداخت زیر مجموعه پارچه نسوز به شمار می‌آید.

نوع آزبستی


در تولید این محصول از الیاف آزبست استفاده شده است و برای حرارت گیری می‌توان از این پارچه استفاده کرد بنابراین با استفاده از این پارچه در ساختمان، دما و گرمای بالا نمی‌تواند به تأسیسات ساختمانی آسیب برساند ضمن آن که از این نوع پارچه نسوز می‌توان جهت تولید دستکش‌های نسوز برای انجام فعالیت‌های صنعتی کارگرانی که با گرما و حرارت بالا سرو کار دارند استفاده کرد.

نوع فایبرگلاس


این نوع پارچه نسوز در مقابل حرارت‌های بسیار بالا یعنی دمایی حدودا بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ درجه سانتی‌گراد مقاومت داشته و ضد حریق هستند. از این نوع پارچه نسوز می‌توان جهت محافظت از تجهیزات مختلف مانند سیم‌ها، کابل، شیلنگ و .. استفاده کرد. این محصول در صنایع دریایی موارد استفاده بسیاری دارد.

نوع گرافیت خالص


در تولید این پارچه نیز از الیاف گرافیت استفاده شده است و بخاطر انعطاف پذیری بالایی که دارد به عنوان یک عایق حرارتی بسیار کارآمد به شمار می‌آید. این محصول نیز در صنایع مختلفی همچون ساختمان‌سازی، کشتی‌سازی، صنایع نظامی همچنین تهیه لباس ضد حریق موارد استفاده فراوانی دارد.

فیبر استخوانی چیست

از دیگر محصولاتی که در مقابل فشار الکتریکی و مکانیکی و حرارت بالا تا ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد از دوام بالایی برخوردار است و جذب آب و رطوبت بسیار کمی دارد، می‌توان به فیبر استخوانی اشاره کرد که در صنایع مختلف بخصوص نیروگاه‌ها کاربرد فراوانی دارد.

برای تولید فیبر استخوانی، ورق‌های رزین آغشته به فنولیک و پارچه‌ای از جنس کتان ریز بافت تحت فشار ۲۰۰۰ تن قرار می‌گیرند و پس از طی کردن مرحله پخت استحکام بالایی پیدا می‌کنند به طوری که همان طور که اشاره کردیم دما و فشار بسیار زیادی را می‌توانند تحمل نمایند.

به همین منظور از فیبر استخوانی می‌توان در صنایع مختلفی همچون صنعت برق و نیروگاه‌‎ها جهت جلوگیری از آسیب و اشتعال در ترانسفورماتور‌ها و دینام و مولد‌های برق و همچنین در صنعت ماشین سازی، مخابرات و هوا فضا استفاده کرد.

پارچه سیلیکونی چیست و چه استفاده‌ای دارد؟


همان طور که اشاره کردیم پارچه سیلیکونی زیر مجموعه پارچه نسوز به شمار می‌آید. عموما پارچه‌های نسوز سیلیکونی در دو مدل پارچه دو رو سیلیکونی و پارچه نسوز یک رو سیلیکونی تولید می‌شود که البته از ضخامت‌های مختلفی از ۲ تا ۵ میلی متری برخوردار است و می‌تواند در دمایی تا ۳۵۰ درجه سانتی‌گراد از آسیب رسیدن به قطعات، دستگاه‌ها و اتصالات جلوگیری کند. از پارچه سیلیکونی می‌توان برای ساخت نوار نقاله نسوز برای کارخانه‌هایی که دما و حرارت در بخش‌هایی از آن بالاست و همچنین برای تولید پرده‌های حرارتی، تهیه محافظ و عایق در قسمت‌هایی که ممکن است روغن و یا مایعات داغ و پرحرارت وجود داشته باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر موارد استفاده پارچه نسوز بخصوص پارچه سیلیکونی می‌توان به تهیه لباس و دستکش‌های نسوز اشاره کرد که یکی از آن‌ها می‌تواند دوخت و تهیه لباس‌های مورد نیاز آتش نشان‌ها باشد.

ورق کیلینگریت چیست و در چه صنایعی استفاده می‌شود؟


یکی دیگر از محصولاتی که جهت عایق‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ورق کیلینگریت است که زیر مجموعه ورق‌های نسوز به شمار می‌آید و در صنایع مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد. ورق کیلینگریت که البته نام اصلی آن ورق نسوز واشر است تنها بخاطر برند کلینگر که در ساخت این نوع ورق معروف است، به نام کلینگریت معروف شده است. این محصول از دو جنس مختلف آزبست دار و بدون آزبست تولید می‌شود که البته هر دو مدل از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردارند و می‌توانند دمایی بین ۱۰۰- درجه سانتی گراد تا ۵۵۰+ درجه سانتی‌گراد را تحمل نمایند.

از ورق کیلینگریت می‌توان علاوه بر عایق‌بندی تأسیسات ساختمان‌ها در صنایع مختلف بخصوص در کارخانه‌های مختلف، نیروگاه‌ها، سکو‌های نفتی و .. استفاده کرد.

فرقی نمی‌کند از کدام نوع ورق کیلینگریت استفاده کنید هر دو مدل آزبست دار و بدون آزبست این، در مقابل روغن‌ها، اسید‌ها و سوخت‌های مختلف از جمله بنزین و گازوئیل مقاومت بالایی دارد. در صنایع غذایی لازم است از نوع بدون آزبست آن استفاده شود، اما در تصفیه خانه‌ها و یا برای عایق‌بندی واشر سرسیلندر و همچنین واشر موتور ماشین و سوپاپ و پمپ‌ها می‌توان از نوع آزبست دار ورق کیلینگریت نیز استفاده نمود.

فروشگاه صنعتگران طوس

تا اینجا سعی کردیم به طور خلاصه درباره پارچه نسوز، انواع و موارد مصرف آن و همچنین ورق‌هایی که در عایق‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد مانند فیبر استخوانی و ورق کیلینگریت اطلاعاتی را به طور خلاصه در اختیارتان قرار دهیم. اما چنانچه در صنایع مختلفی فعالیت دارید که از این نوع محصولات در عایق‌بندی استفاده می‌کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم فروشگاه آنلاین صنعتگران طوس را به آدرس الکترونیکی www.nasooztoos.com ببینید. این فروشگاه که در حوزه تولید، واردات و عرضه انواع نسوز‌های صنعتی و قطعات سیلیکونی، پلیمری و عایق‌های حرارتی فعالیت دارد، می‌تواند محصولات مورد نیاز شما را زیر قیمت بازار جهت استفاده در صنایع مختلف نیروگاهی و پالایشگاهی و تأسیسات خانگی و.. در اختیار مشتریان قرار دهد و به تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها ارسال نماید. برای استعلام قیمت و همچنین دریافت راهنمایی‌های لازم و انجام پروسه خرید می‌توانید با بخش پشتیبانی فروشگاه آنلاین صنعتگران طوس ارتباط برقرار نمایید.

منبع: پارس فوتبال

عناوین برگزیده