تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۵
بازدید: ۳۷۵
کد خبر: ۲۱۱۴۸۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت احیاء استیل فولاد بافت:

به اهداف برنامه‌ریزی شده خود دست یافتیم

‌می‌متالز - مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت احیاء استیل فولاد بافت گفت: برنامه شرکت فولاد بافت در سال ۱۳۹۹ رسیدن به تولید حدود ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی بود که خوشبختانه با تولید ۷۹۰ هزار تن در این سال، تقریبا مطابق با برنامه پیش رفته‌ایم.

به گزارش می‌متالز، مریم محمدرضایی اظهار داشت: شرکت فولاد بافت در سال گذشته عملکردی خوبی را در حوزه تولید به ثبت رساند و این شرکت تقریبا به اهداف برنامه‌ریزی شده دست یافت.

وی افزود: با هدف تحقق شعار «جهش تولید» در سال ۱۳۹۹، مجموعه احیا استیل فولاد بافت، تولید ۸۰۰ هزار تن آهن‌اسفنجی مرغوب و با کیفیت را در برنامه خود قرار داد و در راستای تحقق چشم‌انداز شرکت با حمایت بی‌دریغ مدیریت ارشد و مشارکت و تلاش تمامی همکاران، در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، موفق به اخذ گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت (ISO۹۰۰۱) از شرکت SGS شد.

تولید ۷۹۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال ۱۳۹۹

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت احیاء استیل فولاد بافت خاطرنشان کرد: علی‌رغم وجود محدودیت‌های پیش آمده در حوزه تامین زیرساخت شامل قطعی برق در روز‌های گرم تابستان و همچنین کاهش فشار گاز در فصل زمستان، توانست برنامه تولید را به میزان ۹۸ درصد محقق کرده و فولاد بافت در پایان سال گذشته، رکورد تولید ۷۹۰ هزار تن آهن اسفنجی را در کارنامه خود ثبت کرد.

محمدرضایی با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که شرکت فولاد بافت برای سال جاری را برای تولید چه در حوزه کمی و چه در حوزه کیفی صورت داده است، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ با تمرکز بر سیاست‌های کلان کشور و تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، به منظور افزایش بهره‌وری، برنامه تولید ۱۰۵ درصد ظرفیت اسمی کارخانه تعریف و اجرایی شد که از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه برنامه تولید به طور کامل محقق شده است و با تخصیص منابع مورد نیاز و به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های سازمان، در پایان سال جاری، نشان خواهیم داد که با پشتیبانی از تولید و رفع موانع، می‌توان بهترین نتایج را به دست آورد.

مشکلی در تامین مواد اولیه نخواهیم داشت

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت احیاء استیل فولاد بافت در خصوص برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات شرکت فولاد بافت در بخش تامین مواد اولیه اولیه پایدار و مطمئن عنوان کرد: موضوع تامین مواد اولیه در حوزه صنایع معدنی مطابق با قوانین وزارت صمت انجام می‌شود و تمامی شرکت‌ها موظف به پیروی از سیاست‌های وزارتخانه هستند. در خصوص توزیع گندله در بین واحد‌های تولیدکننده آهن اسفنجی، برنامه مدونی از طریق وزارت صمت ابلاغ شده است و شرکت‌های تولیدکننده گندله باید مطابق جدول تنظیمی وزارت صمت گندله ­ی تولیدی خود را در اختیار واحد‌های تولید آهن اسفنجی قرار دهند. در این راستا با شرکت‌های تعیین شده در برنامه ابلاغی وزارت متبوع مذاکره انجام شده و قرارداد‌های تامین پایدار مواد اولیه منعقد می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با برخی از تامین‌کنندگانی که گندله مازاد خواهند داشت، وارد مذاکره شدیم تا بخشی از گندله مورد نیاز شرکت فولاد بافت از طریق این شرکت‌ها تامین شود. البته ناگفته نماند گروه مالی گردشگری و شرکت هلدینگ معدنی ماهان به عنوان سهامدار عمده شرکت احیا استیل فولاد بافت، پشتیبانی تامین مواد اولیه شرکت‌های زیرمجموعه در زنجیره تولید فولاد را از طریق معادن خود انجام می‌دهد.

فروش مطابق ابلاغیه وزارت صمت

محمدرضایی با اشاره به برنامه‌های شرکت فولاد بافت در بحث فروش، ابراز کرد: در موضوع فروش هم، شرکت احیا استیل فولاد بافت ملزم به رعایت برنامه وزارت صمت است؛ از این رو ذیل برنامه تعیین شده، محصول تولیدی به صورت مستقیم و با قیمت مصوب به شرکت‌های تولیدی حوزه صنایع فولادی عرضه می‌شود. بی‌شک ارائه مستقیم و بی‌واسطه محصول تولیدی به تولیدکنندگان شمش و علاوه بر تکمیل زنجیره فولاد، موجب تحقق ارزش افزوده در داخل کشور و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

دو طرح توسعه در دستور کار فولاد بافت

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت احیاء استیل فولاد بافت با تاکید بر اینکه طرح‌های توسعه شرکت فولاد بافت اعم از گندله‌سازی و احیا مستقیم در دستور کار قرار خواهند داشت، مطرح کرد: در بخش فاز‌های توسعه شرکت، احداث خط احیا ۲ در ۲۱ بهمن ماه سال گذشته و در قالب قرارداد EPC آغاز و عملیات احداث با جدیت در حال اجرا است و بر اساس برنامه مصوب تا پایان سال ۱۴۰۰، پیشرفت پروژه احداث فاز دوم تولید آهن اسفنجی، در حدود ۵۰ درصد برنامه‌ریزی شده است که تا پایان اردیبهشت ماه جاری، پیشرفت فیزیکی پروژه یک درصد بیشتر از برنامه‌ریزی انجام شده است. تمام تلاش مجموعه فولاد بافت بر این خواهد بود که با تمرکز بر اجرای این پروژه عظیم، مطابق با برنامه‌زمان‌بندی، پایان سال ۱۴۰۱ واحد احیا مستقیم ۲ به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: همچنین احداث کارخانه گندله‌سازی نیز در قالب قرارداد EPC مصوب شده است که با پیگیری مدیریت ارشد و حمایت اعضای هیئت مدیره در خصوص تامین منابع مالی، همزمان با انجام عملیات مهندسی پایه در ابتدای تیرماه سال جاری اجرایی خواهد شد.

سرمایه انسانی، مهم‌ترین دارایی فولاد بافت

محمدرضایی خاطرنشان کرد: شرکت احیا استیل فولاد بافت همواره سرمایه‌های انسانی را مهم‌ترین دارایی خود می‌داند و با تمرکز بر این رویکرد، در بهره‌برداری از فاز اول آهن اسفنجی، جذب و استخدام نیرو‌های مورد نیاز بهره‌برداری در قالب قرارداد‌های مستقیم انجام شده است که با توجه به تکمیل کادر شرکت، برنامه‌ای برای افزایش نیرو در فاز اول وجود ندارد، با این وجود در بخش پروژه احداث فاز دوم، پرسنل قابل توجهی از طریق پیمانکار اجرایی در مجموعه به کارگرفته شده‌اند که به طور متوسط در دو ماهه ابتدای سال، ضریب اشتغال حدود ۳۰۱ نفر در روز بوده که با توجه به برنامه زمان‌بندی مصوب پروژه این عدد، حداقل تا ۴۵۰ نفر-روز قابل افزایش است که امیدوار هستیم که این مهم نیز محقق شود.

عمل به مسوولیت‌های اجتماعی

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت احیاء استیل فولاد بافت با اشاره برنامه‌های فولاد بافت حوزه مسوولیت‌های اجتماعی در سال جاری تصریح کرد: توجه به توسعه پایدار و تعهد به ایفای نقش شرکت در راستای مسوولیت‌های اجتماعی، همواره از مهم‌ترین اهداف شرکت احیا استیل فولاد بافت بوده است. بی‌شک مهم‌ترین هدف شرکت در راستای مسوولیت‌های اجتماعی، ایجاد اشتغال پایدار در منطقه است که در بهره‌برداری از فاز اول، افراد در بیش از ۲۵۰ شغل مستقیم و بالغ بر یک هزار شغل غیرمستقیم در حال فعالیت هستند و با برنامه‌ریزی انجام شده همزمان با احداث کارخانه آهن اسفنجی شماره ۲ و گندله‌سازی و تکمیل بخشی از زنجیره فولاد، توسعه اشتغال پایدار را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: مجموعه احیا استیل فولاد بافت، علاوه بر حوزه اشتغال، مشارکت در رفع چالش‌ها و توسعه زیرساخت‌های منطقه را تنها بخشی از تعهدات خود به توسعه و آبادانی جامعه پیرامون دانسته و در این خصوص همواره متعهد و پیشگام بوده است.

محمدرضایی در خصوص فعالیت این شرکت در زمینه مبارزه با بیماری کرونا، عنوان کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا، با هدف حمایت از جامعه از طریق مشارکت در تجهیز بیمارستان، توزیع بسته‌های معیشتی و حمایت از خانواده‌های نیازمند جهت مقابله با این چالش جهانی اقدامات مداوم و گسترده‌ای صورت پذیرفت که هم‌اکنون نیز ادامه دارد. همچنین در ایام ماه مبارک رمضان با توزیع وعده‌های افطاری در بین خانواده‌های کم‌برخوردار و مشارکت در فعالیت‌های مهم و قابل تحسین بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی و تحت پوشش قرار دادن تعدادی از ایتام توسط شرکت و همچنین پوشش ایتام توسط بخش قابل توجهی از پرسنل احیا استیل، و سایر مشارکت‌های عمومی مانند لایروبی رودخانه‌ها و... در تلاش هستیم تا در بهبود وضعیت منطقه گام‌های موثر و در خور نام» دیار مرد میدان» داشته باشیم.

توجه به استاندارد‌ها در شرکت فولاد بافت

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت احیاء استیل فولاد بافت از دیگر فعالیت‌های قابل ذکر در شرکت در سال گذشته، پیاده‌سازی و استقرار کامل سامانه یکپارچه MIS دانست تصریح کرد: تمامی فرایند‌های حوزه مالی و اداری، خرید، فروش، انبار، تولید، نگهداری و تعمیرات، کنترل کیفیت آزمایشگاه، هوش تجاری و داشبورد‌های مدیریتی به صورت یکپارچه و کاملا مکانیزه صورت می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: از سال گذشته سیاست مدیریت ارشد و معاونین شرکت بر این قرار گرفت که با هدف تامین الزامات و خواسته‌های کلیه ذی‌نفعان، پایداری کیفی و کمی محصول و فراهم ساختن زمینه آگاهی و آموزش و در راستای سلامتی ایمنی کلیه پرسنل و همچنین حفاظت از محیط زیست استاندارد‌های مدیریتی به طور کاربردی و عملیاتی پیاده‌سازی شوند و به همین منظور در اوایل خرداد ماه سال جاری وارد مرحله ممیزی سیستم‌های مدیریتی ISO ۹۰۰۱، ISO ۱۴۰۰۱، ISO ۴۵۰۰۱، ISO ۱۰۰۱۵، خواهیم شد و اعتقاد داریم استاندارد‌های مدیریتی برای ما یک هدف نیست؛ بلکه یک مسیر ادامه‌دار خواهد بود.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده