تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۲۱۶۱۷۴

برنامه‌ریزی برای افتتاح راه‌آهن همدان-سنندج تا ۷ مرداد ۱۴۰۰

‌می‌متالز - وزیر راه و شهرسازی از برنامه ریزی برای افتتاح راه‌آهن همدان-سنندج تا ۷ مرداد ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: ۶۰ کیلومتر از روسازی این پروژه یکماهه به اتمام می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، محمد اسلامی در حاشیه سفر به استان کردستان با بیان این‌که خدا را شاکریم وعده‌هایی که داده شده بود و تعهدی که داشتیم یکی پس از دیگری محقق شد، اظهار کرد: بیمارستان سقز افتتاح شد و حدود ۲۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب را افتتاح کردیم. همچنین بخشی از راه اصلی سنندج به مریوان که یکی از مطالبات مردم و تعهدات دیرینه ما بود، افتتاح شد.

وی بیان کرد: راه آهن سنندج پیشرفت بسیار خوبی داشته است. دستگاه مجری را به تلاش شبانه روزی مکلف کردیم که در مراسم هفتم مرداد که رییس جمهور پروژه‌های ملی را افتتاح می‌کند، پروژه همدان-سنندج هم در لیست افتتاح قرار بگیرد.

وی با بیان این‌که زیرسازی این پروژه ۹۶ درصد پیشرفت دارد، افزود: از روسازی این خط‌آهن ۶۰ کیلومتر باقی مانده و امیدواریم با اضافه کردن اکیپ و تجهیزات ریل گذاری سرعت گیرد و روزی ۲ کیلومتر ریل‌گذاری شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که در ساختمان ایستگاه نیز همه اکیپ‌ها مشغولند، تصریح کرد: فشار را بر همکاران و پیمانکاران تشدید می‌کنیم تا با کمک استانداری، در همین دولت با حضور رییس جمهور و در قالب پروژه‌های ریلی این پروژه را نیز افتتاح کنیم و مردم عزیز کردستان پس از سال‌ها از قطار بهره‌مند شوند.

اسلامی امروز ۸ تیرماه ۱۴۰۰ برای بهره برداری از پروژه جاده جدید سنندج- مریوان به استان کردستان سفر کرد و در فرودگاه سنندج مورد استقبال بهمن مرادنیا استاندار کردستان، نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی این استان قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده