به گزارش میمتالز، صبح امروز جلسه هماندیشی صمیمی مدیران گروه روابط عمومی فولاد مبارکه به مناسبت گرامیداشت هفته روابط عمومی و ارتباطات با شعار «روابط عمومی، پشتیبانی و تولید» با حضور دکتر صالحی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از معاونین شرکت فولاد مبارکه اعم از معاون بهرهبرداری، معاون اجرای پروژههای توسعه فولاد مبارکه در شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.
هادی نباتی نژاد، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در این هماندیشی صمیمی گفت: در هر دوره از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است و همه مدیران و کارشناسان این واحد تلاش کرده اند تا تصویر رسانهای فولاد مبارکه در شان تولیدات این شرکت باشد و جا دارد از زحمات مدیر قبلی روابط عمومی شرکت که اقدامات سازندهای را انجام داده اند تشکر ویژه نمایم.
وی افزود: با حضور بنده به عنوان مدیر روابط عمومی هم قرار شد ظرف زمان کوتاهی فضای روابط عمومی و اطلاع رسانی تغییر پیدا کند و از تمامی ظرفیتهای فولاد مبارکه استفاده کنیم و ارتباطات رسانهای خود را گسترش دهیم.
وی ادامه داد: از بهمن ماه سال گذشته که با اعتماد مهندس عظیمیان بنده در جایگاه مدیریت روابط عمومی فولادمبارکه قرار گرفتم، تلاش بر این بود که روابط عمومی را در بخشهای مختلف چندین گام به جلو به پیش ببرم، البته شرکت فولادمبارکه دچار حواشی شده بود و به ناحق مسائلی راجع به شرکت مطرح میشد و وظیفه ما بود که در خط مقدم قرار بگیریم و بجنگیم و این تصویر را تغییر دهیم. خوشبختانه بر اساس جمع بندی و نظراتی که دوستان مطرح میکنند از منظر داخلی و خارجی نگاه به مجموعه فولادمبارکه در این مدت تغییر کرده است.
نباتی نژاد با بیان این مطالب خاطرنشان کرد: در همین مدت کوتاه ارتباطات وسیعی با رسانههای تخصصی و عمومی شهرستان مبارکه، اصفهان و رسانههای ملی برقرار کردیم و دستاوردها، رکوردها و بیش از هزاران خبر از شرکت فولاد مبارکه در اکثر قریب به اتفاق رسانههای کشور منتشر شد.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه به جلسه دیدار با فرماندار مبارکه اشاره کرد و گفت: در جلسهای ای که با فرماندار مبارکه داشتم ایشان عنوان کرد به پاس تلاشهای شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته مشکلات در شهرستان مبارکه به حداقل رسیده در صورتی که قبلا به این شکل نبوده است و این نشاندهنده این است که همه همکاران روابط عمومی در خط جبهه مقدم در تلاش هستند تا تصویر واقعی فولاد مبارکه به درستی دیده شود.
وی افزود: ما بنا داریم تا آخر سال گامهای بلندتری در روابط عمومی فولاد مبارکه برداریم و تا بتوانیم واقعیتر و شفافتر دستاوردهای این مجموعه عظیم صنعتی را به افکار عمومی معرفی کنیم.
نباتی نژاد به حمایتهای بی دریغ مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: در تمام مدت حضور بنده، حمایتهای بی دریغ مهندس عظیمیان شامل حال روابط عمومی بوده و هر درخواستی با موافقت و حمایت ایشان همراه شده است که این نشاندهنده اعتماد ایشان به روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه است و البته این موضوع مسئولیت ما را سنگینتر میکند و ما باید فعالیت مان را بیشتر کنیم چرا که اگر حمایتهای پدرانه مهندس عظیمیان مدیرعامل شرکت فولادمبارکه نبود، خبری از اتفاقاتی که در مجموعه رخ داده است؛ وجود نداشت.
وی ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط فعالان و مدیران در حوزه روابط عمومی گفت: مدیرعامل فولاد مبارکه برای بخش روابط عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است و در حوزههای روابط عمومی اگر این نگاه حاکم باشد، به طور قطع موفقیت در این بخش افزایش خواهد یافت.
نباتی نژاد افزود: ما تحت لوای شرکت فولادمبارکه هستیم و تلاش میکنیم تا این شرکت به عنوان یک ارزش و سرمایهای برای نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح باشد و اسم اشخاص خیلی در این زمینه مهم نیست.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه به تشریح اقدامات صورت گرفته در مدت زمان حضورش در روابط عمومی پرداخت و گفت: از همکاران خود و مدیران روابط عمومی تشکر میکنم که در این مدت با تلاش خود کارها را به سامان رساندند و ما در این سه ماه توانستیم علاوه بر تغییر روندهای اساسی در روابط عمومی، کارهای جاری را هم به شکل مطلوب دنبال کنیم که این کارها در ۱۴ اقدام خلاصه میشود.
وی افزود: اولین اقدام مهم ساخت انیمیشن «از سنگ تا رنگ» به مدت ۵۰ دقیقه بود که بر اساس نظر کارشناسان یکی از بهترین انیمیشنی است که تاکنون در حوزه صنعت ساخته شده است و حتی به نقل سازنده آن شاید برترین انیمیشن صنعتی ساخته شده در جهان باشد. زیرا با واقعیت هیچ تفاوتی ندارد و قابل استناد است. این انیمیشن قرار است از شبکه مستند نیز پخش شود و این یکی از تولیدات فاخر شرکت فولاد مبارکه در این مدت بوده است.
وی ادامه داد: از ۳ هفته گذشته تهیه نماهنگ با عنوان «۱۰۰ ثانیه» آغاز شد؛ به این شکل که در طول هفته اخبار فولاد مبارکه در مدت زمان ۱۰۰ ثانیه آماده شده و در بستر فضای مجازی منتشر میشود و قرار است با صدای و سیمای اصفهان نیز به توافق برسیم که در رسانه تلویزیونی نیز پخش شود و ظرفیت جدیدی است که به فولادمبارکه اضافه شده است و تاکنون در در شبکههای اجتماعی بازخورد بسیار مثبتی داشته است.
نباتی نژاد گفت: تولید برنامه تلویزیونی «برخط» که به صورت هفتگی از شبکه اصفهان به مدت ۷ دقیقه پخش میشود یکی دیگر از اقدامات در روابط عمومی فولادمبارکه بوده است. همچنین امروز جلسه روابط عمومی به صورت آنلاین و زنده پخش شد و قرار است سایر برنامههای فولادمبارکه اعمم از همایشها و سیمنارها، نشستها و... به صورت مستقیم و ارتباط زنده پخش شود.
وی ادامه داد: تور بازدید ۳۶۰درجه فولادمبارکه نیز از دیگر مواردی است که میتوان به آن اشاره کرد. به این صورت که خطوط تولید فولادمبارکه به صورت مجازی قابل رویت است و از طریق سایت شرکت میتوان از آنها بازدید کرد.
نباتی نژاد ادامه داد: «رادیو فولاد» نیز که از قبل در مجموعه روابط عمومی فولادمبارکه وجود داشته، اکنون قرار است در چند بخش فعالیت کند. به این صورت که یک سایت برای آن تهیه شده و میتوان از هرنقطهای از جهان این رادیو را گوش داد. رادیو داخلی و رادیو تولید که با همکاری رادیو اصفهان هفتهای ۲ بار برنامه زنده پخش خواهد شد. همچنین قابلیت پخش برنامههای سراسری نیز از طریق این رادیو فراهم خواهد شد.
نباتی نژاد تغییر در خبرنامه فولاد از لحاظ محتوایی را یکی دیگر از اقدامات روابط عمومی دانست و گفت: صفحه آرایی و تغییر گرافیکی خبرنامه و همچنین تغییر در ساختار محتوایی خبرنامه از دیگر اقدامات صورت گرفته در ماههای اخیر است.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه افزود: از این پس پایگاه خبری ایراسین به صورت رسمی برای فولادمبارکه فعالیت میکند؛ البته این پایگاه خبری در گذشته نیز فعالیت داشته است و بنده شمار را به بازدید از این سایت خبری دعوت میکنم؛ چرا که در این پایگاه خبری یک تیم تخصصی در حوزه صنعت در حوزه تولید محتوا وجود دارد و چتری روی همه صنایع باز کرده تا به یک مرجع برای مباحث خبری تبدیل شود.
وی ادامه داد: پایگاه خبری ایراسین متعلق به کل گروه فولادمبارکه است و ما بنا داریم تا پایان سال آن را به برترین پایگاه خبری تخصصی در کشور تبدیل کنیم.
وی از دیگر اقدامات صورت گرفته روابط عمومی را این چنین برشمرد و گفت: احداث و تجهیز سالن اجتماعات شهدای فولاد مبارکه برای بازدیدها و دورهمیها و همچنین ایجاد نمایشگاه دائمی فولاد مبارکه در ورودی خط نورد گرم از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت است و اکنون تمام اطلاعات خطوط تولید و بخشهای مختلف در این نمایشگاه گنجانده شده و از این پس هر کس بخواهد از فولاد مبارکه بازدید کند ابتدا از این نمایشگاه بازدید کرده و پس از آن وارد خطوط تولید فولاد مبارکه میشود.
نباتی نژاد افزود: بنا به درخواست باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان ساخت ۲ مستند یکی برای ورزشگاه بزرگ نقش جهان با همکاری شبکه ۳ و دیگری مستند ورزشگاه شهید قاضی کاپیتان اسبق سپاهان را از امروز کلید خواهیم زد و امیدواریم در ۳ ماه آینده این مستندها ساخته شود.
وی ادامه داد: از سیستم جامع مسابقات با قابلیتهای فراوان نیز رونمایی انجام خواهد شد که این سامانه منجر به ایجاد یک زیرساخت عالی در حوزه فرهنگی خ و اکنون واهد شد. این سامانه روی سایت شرکت قرار گرفته است و پرسنل فولاد با وارد کردن کد پرسنلی میتوانند در مسابقات مختلف شرکت کنند. سامانهای که میتواند الگویی برای همه موسسات پرجمعیت کشور باشد و نمونه مشابه ندارد.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در ادامه معرفی فعالیتهای صورت گرفته به بهسازی باغچه شخصیتها اشاره کرد و گفت: یک بستر بسیار خوبی برای معرفی شخصیتهایی که از ابتدا تاکنون از فولاد مبارکه بازدید کرده بودند در فولاد مبارکه وجود داشت که این بستر با بهسازی وتغییرات شکلی مخصوصا در فضاسازی و تغییر تابلوها و دو زبانه شدن این تابلوها به روند قابل قبولی دست پیدا کرده است و از این به بعد یک بستر مناسب گردشگری برای بازدید از فولادمبارکه تبدیل خواهد شد.
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه افزود: این ۱۴ اقدام در ۲ ماه اخیر برای تغییر چهره فولادمبارکه انجام شده و شاید بیش از ۱۰ها هزار خبر با کمک همه ظرفیتهای خبری و رسانهای تولید گشته است.
مدیر روابط عمومی فولادمبارکه گفت: ما خرسندیم که توانستیم صحبتهای مقام معظم رهبری را تحقق بخشیم؛ زیرا ایشان در پیام نوروزی خود به جهش تولید در ۳ صنعت اشاره کردند که یکی از آنها در فولاد مبارکه بوده و لازم دانستیم که آن را اعلام کنیم.
وی در پایان گفت: البته باید تلاش کنیم تا اگر ایرادی در کار وجود دارد برطرف شود و با همکاری روابط عمومی انشاءالله تا پایان سال دوره طلایی روابط عمومی رقم خواهد خورد و فولادمبارکه در قله اطلاع رسانی خود را نشان خواهد داد.
البته ۱۰ ظرفیت جدید برای روابط عمومی و رسانه در دست بررسی و ایجاد شدن است. زیرا همانطور که در تولید قطب صنعت فولاد هستیم، در فولاد مبارکه باید قطب رسانه ایران و حتی جهان باشیم که با همراهی مدیران و مسئولان و حمایت نماینده محترم مبارکه این مسیر را ادامه خواهیم داد.