تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۲۱۲۰۶۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صمت پیرامون آشفتگی بازار سیمان و فولاد کشور انجام می‌شود

‌می‌متالز - نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت:در روز‌های گذشته طرح تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صمت پیرامون نابسامانی و آشفتگی بازار فولاد و سیمان کشور در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، جلال محمودزاده اظهار داشت: در روز‌های گذشته طرح تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صمت پیرامون نابسامانی و آشفتگی بازار فولاد و سیمان کشور در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: زنجیره فولاد و سیمان کشور یکی از مهمترین تامین کنندگان مواد و مصالح مورد نیاز در بخش مسکن کشور، در حال حاضر به بلوغ نسبی رسیده است و ظرفیت‌های عظیمی در حلقه‌های مختلف زنجیره‌های ارزشی فولاد و سیمان ایجاد شده است به طوری که علاوه بر تامین نیاز داخل، امکان صادرات محصولات مذکور به سایر کشور‌ها و ارزآوری برای کشور فراهم شده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با این وجود، دولت از سال ۹۷ تاکنون نتوانسته است نقش تنظیم‌گری خود را برای ساماندهی قیمت، عرضه و تقاضای فولاد، محصولات فولادی و سیمان در کشور انجام دهد و در برهه‌های مختلف مصرف کنندگان نهایی با مشکلات متعددی همچون افزایش بی رویه قیمت ها، کمبود عرضه و توزیع نامناسب مواجه شده‌اند.


وی افزود: مجموع سیاست‌های دولت در تنظیم بازار محصولات فولادی و سیمان نفعی به مصرف کنندگان نهایی نرسانده و تنها رانت عظیمی میان واسطه‌ها و برخی تولیدکنندگان مختلف توزیع شده است و این روند نه تنها به یکی از دلایل نابسامانی وضعیت بازار مسکن تبدیل شده بلکه تولید و تجارت این حوزه را با چالش مواجه کرده است.

محمودزاده اظهار داشت: تعدد بخش نامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره و تغییر مداوم متولیان تنظیم بازار فولاد و سیمان نیز یکی دیگر از دلایل نابسامانی بازار است که مورد اهتمام جدی وزارت صمت نبوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده