به گزارش میمتالز، علی امام با بیان اینکه ۴۴ ماه از دوره کنونی مدیریت شهری میگذرد و حالا در ماههای پایانی این دوره، کارنامه عملکردی شهرداری تهران و واحدهای تابعه آن، معیاری برای سنجش میزان موفقیت یا ناکامی متولیان امر در اجرای برنامههای وعده داده شده، تلقی میشود، گفت:، اما فرق دورهای که سپری شد با دورههای قبل از آن، شرایط بسیار سخت اقتصادی حاکم بر کشور بود که به گواه و اذعان کارشناسان امر، بیسابقه و حادتر از همیشه به نظر میرسید.
وی بیان کرد: در این میان شرکت مترو به عنوان یکی از ارکان بحث توسعه حملونقل عمومی، با همکاری و پشتیبانی تمام دستاندرکاران امر، کارنامهای از خود برجای گذاشته که قضاوت در مورد آن را باید به مردم سپرد و شهروندانی که بهعینه خیلی از مسائل را دیدند و فارغ از تمایلات سیاسی و جناحی، میتوانند در مورد کارهای انجام شده، نظر واقعی دهند. مدیرعامل مترو درباره اولویت برنامههای مترو توضیح داد: در آبان ماه ۱۳۹۶ کادر جدید مدیریت مترو بر اساس وضع موجود با اولویتبندی نیازهای شبکه حملونقل ریلی پایتخت، چند هدف را نشانهگذاری و بر اساس آن عمل کرد.
امام رفع نقایص ایستگاههای افتتاح شده خطوط مختلف و خصوصا خط ۷ مترو که به لحاظ ایمنی مشکل جدی داشته و در صورت سهلانگاری، بازی با جان و امنیت مسافران را در برداشتند از جمله این اولویتها دانست و افزود: در خط ۷ نواقصی از قبیل فقدان سیستم سیگنالینگ یا سامانههای تهویه و اطفای حریق، پلههای فرار، سامانههای اصلی و پشتیبان تامین برق، اشکال در ریلگذاری و... وجود داشت که به این ترتیب در وهله نخست ایستگاههای خط ۷ و حتی برخی ایستگاههای خطوط ۳ و ۴ که در حال بهرهبرداری بودند و چنین نواقصی با شدت و ضعف متفاوت در آنها احساس میشد، ایمنسازی شد و به طور استاندارد در اختیار شهروندان قرار گرفت. مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه با تمام این اوصاف، میانگین پیشرفت عملیات اجرایی در ۱۶ ایستگاه از خط ۷ تا پایان شهریور ۱۳۹۶ حدود ۴۹ درصد بوده که طی سالهای اخیر تکمیل شده و به بهرهبرداری رسیدهاند، گفت: ۱۲ ایستگاه از خط ۶ نیز که در این دوره کامل شدهاند، تا پایان شهریور ۱۳۹۶ به طور میانگین ۴۱درصد پیشرفت مجموع کارهای ساختمانی و تجهیزاتی داشتهاند.
منبع: دنیای اقتصاد