تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۳۳۶
کد خبر: ۲۱۲۴۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید جهانی فولاد خام در حال بازیابی از بحران کرونا است

‌می‌متالز - تولید فولاد خام جهان در آوریل نسبت به آوریل سال قبل افزایش یافت هرچند نسبت به ماه مارس امسال کمتر شده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، ۶۴ کشوری که به انجمن جهانی فولاد (Worldsteel) گزارش می‌دهند، ماه گذشته ۱۶۹٫۵ میلیون تن فولاد خام تولید کردند. این رقم ۲۳٫۲۷ درصد نسبت به ۱۳۷٫۵ میلیون تن در آوریل ۲۰۲۰ افزایش یافته است، اما کمی نسبت به ۱۷۰٫۱ میلیون تن در مارس ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

به نظر می‌رسد بیشتر کشور‌های بزرگ تولیدکننده فولاد از افت تولید سال گذشته که عمدتاً به بیماری همه‌گیری کرونا مربوط می‌شود، بازیابی شده‌اند.

کارولین باین، اقتصاددان ارشد کالا‌ها در Capital Economics، ۲۱ مه در گزارشی نوشت: اقدامات مهار ویروس کرونا همچنان عامل اصلی تحریک اقتصاد جهانی است و قیمت‌های بالای جهانی به این معنی است که تولیدکنندگان تا جایی که بتوانند، تولید را افزایش می‌دهند.

بیشتر افزایش تولید فولاد جهان مربوط به چین است که بزرگترین کشور تولیدکننده فولاد در جهان است.

چین ۹۷٫۹ میلیون تن فولاد خام در ماه آوریل تولید کرد که ۱۳٫۴ درصد از ۸۶٫۳ میلیون تن در زمان مشابه سال گذشته و ۴٫۱۵ درصد از ۹۴ میلیون تن در مارس امسال بیشتر است.

باین نوشت: این ممکن است دیگر اوج تولید فولاد چین باشد، زیرا قیمت‌ها اخیراً کاهش یافته است، تخفیفات صادرات فولاد لغو شده و داده‌های رشد اعتباری کاهش یافته که همه این‌ها نشان می‌دهد تقاضای کمتری را در ماه‌های آینده در چین شاهد خواهیم بود.

در آوریل، هند ۸٫۳ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که افزایش ۱۵۲٫۱ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

آسیا و اقیانوسیه در ماه آوریل ۱۲۵ میلیون تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه گذشته ۱۹٫۲ درصد افزایش داشت.

در ماه آوریل اتحادیه اروپا ۱۲٫۹ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۴۲٫۸ درصد نسبت به آوریل ۲۰۲۰ افزایش یافته است و آمریکای شمالی ۹٫۷ میلیون تن فولاد خام تولید کرده است که در مقایسه با آوریل گذشته ۳۸٫۲ درصد رشد کرده است.

در آوریل، شاخص قیمت کویل نورد گرم در ایالات متحده به طور متوسط ۱۳۹۰٫۴ دلار به ازای هر تن بود که ۷٫۷۷ درصد نسبت به ماه مارس و بیش از دو برابر آوریل ۲۰۲۰ بوده است.

آفریقا در آوریل امسال ۱٫۳ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۹۳٫۹ درصد نسبت به آوریل ۲۰۲۰ افزایش داشت.

در همین مدت کشور‌های منطقه CIS هم ۹ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۲۰٫۷ درصد نسبت به سال قبل رشد دارد.

خاورمیانه در آوریل امسال ۳٫۵ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۱۵٫۳ درصد افزایش یافته است. در همین ماه، ژاپن ۷٫۸ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۱۸٫۹ درصد رشد داشت و ایالات متحده ۶٫۹ میلیون تن تولید را ثبت کرد که ۴۳ درصد افزایش داشت.

تخمین زده می‌شود که روسیه ۶٫۵ میلیون تن فولاد در آوریل امسال تولید کرده باشد که ۱۵٫۱ درصد رشد داشته است.

کره جنوبی هم در آوریل سال جاری میلادی ۵٫۹ میلیون تن فولاد تولید کرده که ۱۵٫۴ درصد رشد داشته است. آلمان ۳٫۴ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۳۱٫۵ درصد افزایش یافته است. ترکیه در همین ماه ۳٫۳ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۴۶٫۶ درصد رشد داشته و تولید برزیل به ۳٫۱ میلیون تن رسید که ۵۹٫۳ درصد بیشتر شده است. تخمین زده می‌شود که ایران در آوریل امسال ۲٫۵ میلیون تن فولاد تولید کرده باشد که ۶٫۴ درصد رشد داشته است.

 

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده