تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۳۷۴۶۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید جهانی فولاد خام، در اکتبر ۱۰ درصد کاهش یافته است

‌می‌متالز - بر اساس داده‌های انجمن جهانی فولاد منتشر شده در ۲۳ نوامبر، تولید جهانی فولاد خام در ماه اکتبر ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به ۱۴۵.۷ میلیون تن رسیده که سومین کاهش متوالی در مقایسه سالیانه است، زیرا تولید در چین برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس داده‌های انجمن جهانی فولاد منتشر شده در ۲۳ نوامبر، تولید جهانی فولاد خام در ماه اکتبر ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به ۱۴۵.۷ میلیون تن رسیده که سومین کاهش متوالی در مقایسه سالیانه است، زیرا تولید در چین برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافته است. با این حال، تولید جهانی ۰.۹ درصد بیشتر از پایین‌ترین سطح ۱۷ ماهه سپتامبر بود.

بزرگترین تولیدکننده؛ چین، ۷۱.۶ میلیون تن فولاد خام در ماه اکتبر تولید کرد که ۲۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت و ۲.۹ درصد در مقایسه ماهانه کاهش یافت و به کمترین میزان ماهانه از فوریه ۲۰۱۹ رسید.

اکتبر همچنین اولین ماه از زمان مارس ۲۰۱۸ تا به حال بوده که چین کمتر از ۵۰ درصد از کل فولاد خام جهان را با ۴۹.۱۴ درصد از سهم کل تولید کرد.

چین بازیگر واضحی در بازار جهانی است و کاهش تولید آن‌ها تأثیر کلی بر تولید جهانی داشته است. یک منبع کارخانه آلمانی به S&P Global Platts گفت: نمی‌توان در بازار چین فروش کرد.

دومین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان، هند، تولید خود را در ماه اکتبر با ۲.۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل و ۲.۶ درصد در مقایسه ماهانه به ۹.۸ میلیون تن افزایش داد.

تولید ژاپن ۱۴ درصد در سال و ۱ درصد از سپتامبر به ۸.۲ میلیون تن افزایش یافت، در حالی که تولید ایالات متحده نیز ۲۱ درصد در مقایسه سالیانه و ۲.۸ درصد ماهانه به ۷.۵ میلیون تن افزایش یافت.

تخمین زده می‌شود که روسیه ۶.۱ میلیون تن تولید کرده است که ۰.۵ درصد نسبت به سال قبل و ۳.۴ درصد افزایش ماهانه داشته است، در حالی که تولید کره جنوبی با ۱ درصد کاهش در سال به ۵.۸ میلیون تن رسیده است، اگرچه این میزان ۶.۲ درصد بیشتر از تولید قبلی بوده است.

منبع: معدن نامه

عناوین برگزیده