تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۳۵۹
کد خبر: ۲۱۲۵۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

راست شدن قامت بورس در اولین روز معاملاتی هفته

‌می‌متالز - بورس در اولین روز معاملاتی هفته با رشد قابل توجه نسبت به هفته گذشته، قامت راست کرد و امروز را در وضعیت سبز به پایان رساند.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، پس از اعلام نامزد‌های قطعی انتخابات وضعیت تقریبی بازار مشخص شد. همزمان پس از اعلام این خبر، ارز رو به رشد حرکت کرد و شاخص کل بازار هم به دنبال آن روی ریل صعودی افتاد. امروز هم با سنگینی سایه انتخابات بر بازار سرمایه، شاخص کل به واسطه رشد قیمت سهام در گروه‌های کامودیتی‌محور رشد کرد و بازار در منطقه سبز بسته شد. کارشناسان بازار سرمایه عقیده دارند که این رشد بازار و ادامه‌دار بودن آن به بالا رفتن حجم و ارزش معاملات بستگی دارد که هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.

به هر حال، شاخص کل امروز در منطقه سبز بسته شد؛ به نحوی که از همان ابتدای معاملات روی ریل نزولی بود و تا انتهای زمان معاملات امروز توانست رشد چشمگیری از خود به جای بگذارد. این شاخص تا انتهای معاملات ۳۰ هزار و ۱۳۱ واحد افزایش یافت و به یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۷۹ واحد رسید تا تمام افت‌های هفته گذشته خود را جبران کند.

شاخص کل هم‌وزن نیز با وجود اینکه در اواسط معاملات کمی افت کرد، در پایان سبز بسته شد و امروز، با رشد ۲ هزار و ۴۶۲ واحدی، در ارتفاع ۳۸۵ هزار و ۶۱۲ واحدی قرار گرفت. شاخص فلزات اساسی نیز با درخشش نماد «فولاد» در پایان معاملات با رشد ۳۵ هزار و ۹۹۹ واحدی و روی ۹۰۴ هزار و ۶۶۰ واحد بسته شد. گفتنی است، «فولاد» از روز چهارشنبه بازگشایی شده است.

امروز، نماد‌های «ثبهساز»، «کویر»، «وبملت»، «ولپارس»، «پتایر»، «خساپا» و «خودرو» بیشترین تراکنش را در بازار داشتند و علاوه بر این، نماد‌های «فولاد»، «فارس»، «فملی»، «کگل»، «شستا» و «کچاد» بیشترین اثر مثبت و نماد «وامید» بیشترین اثر منفی را روی حرکت شاخص کل داشتند. گروه‌های فلزات اساسی، بانک‌ها و شیمیایی برترین گروه‌های صنعتی بودند.

در معاملات روز جاری، اکثر سهم‌های فولادی رشد قیمت را تجربه کردند و در این میان، «فولاد»، «فخوز»، «کاوه» و «فنورد» بیشترین رشد قیمت را داشتند، اما در مقابل، نماد‌های «کویر» و «فخاس» از جمله سهم‌های قرمز فولادی بودند. نماد‌های سنگ آهنی «کچاد» و «کگل» رشد قیمت را تجربه کردند. در بازار فرابورس هم «ذوب» نزدیک ۵ درصد رشد قیمت داشت.

 

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده