تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۲۱۲۷۲۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
بانک مرکزی؛

کاهش قیمت مسکن در اردیبهشت ماه ادامه یافت

‌می‌متالز - متوسط قیمت خرید و فروش واحد‌های مسکونی شهر تهران در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به ماه قبل از آن ۱.۸ درصد کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، متوسط قیمت خرید و فروش مسکن پایتخت در اردیبشهت ماه سال ۱۴۰۰ از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران، متری ۲۸۸ میلیون ریال بود که این عدد نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین در ماه مورد گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۳ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۸۸.۱ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۵.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

گفتنی است این کاهش قیمت مسکن در شرایطی اتفاق می‌افتد که اجرای فرآیند خوداظهاری برای تکمیل اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان همچنان ادامه دارد و به زودی از واحد‌های مسکونی احتکار شده، براساس قانون مجلس مبنی بر مالیات از خانه‌های خالی، مالیات اخذ می‌شود که می‌تواند در عرضه بیشتر مسکن به بازار نقش داشته باشد.

بانک مرکزی در ماه گذشته هم در گزارشی دیگر متوسط قیمت مسکن پایتخت در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ را متری ۲۹ میلیون و ۳۲۲ هزار تومان اعلام کرد این در حالی است که میانگین قیمت مسکن در اسفند ماه سال گذشته به ۳۰ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان رسیده بود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد