تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۶
بازدید: ۴۴۷
کد خبر: ۲۱۳۲۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دکتر بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران:

یکی از راهبرد‌های پست بانک تدوین فصل مشترک کاری با پست بوده است

یکی از راهبرد‌های پست بانک تدوین فصل مشترک کاری با پست بوده است
‌می‌متالز - مدیرعامل پست بانک ایران اظهار داشت: یکی از راهبرد‌های پست بانک ایران تدوین فصل مشترک کاری با شرکت ملی پست بوده است تا ذینفعان بانک بتوانند با حداقل قیمت، خدمات بانکی را دریافت کنند.

به گزارش می‌متالز، دکتر شیری در این مراسم که با حضور رمضانعلی سبحانی فر معاون وزیر ارتباطات و مدیر عامل شرکت ملی پست ایران برگزار شد، با بیان اینکه امروز فصل جدیدی در مناسبات پست بانک ایران با شرکت ملی پست باز شده است، گفت: دو ماموریت در قانون برای پست بانک ایران در نظر گرفته شده است، اول خدمت در بخش ICT و بانک توسعه‌ای حوزه فناوری اطلاعات و دوم بانکداری خرد در مناطق کم برخوردار و روستایی که در هر دو ماموریت، شرکت ملی پست نقش پررنگی دارد.

وی با اشاره به اینکه حوزه ICT دو بخش جدا از هم IT و CT دارد، افزود: در بخش CT شرکت ملی پست نقش برجسته‌ای دارد و در بخش IT هم ماموریت پست بانک ارائه خدمات مالی و بانکی به فعالان حوزه فناوری اطلاعات است و بنابراین یکی از راهبرد‌های پست بانک تدوین فصل مشترک کاری با شرکت ملی پست بوده که امروز به تفاهم نامه تبدیل شد و به زودی قرار داد‌های عملیاتی آن به امضا می‌رسد.

شیری با تاکید بر اینکه بیش از ۱۵ میلیون شخص حقیقی و حقوقی به عنوان مشتری فعالیت مالی و بانکی خود را در پست بانک ایران انجام می‌دهند، تصریح کرد: روستاییان بیش از دو سوم مشتریان بانک را تشکیل می‌دهند که مشتری وفادار و پایدار بانک هستند و با همکاری شرکت ملی پست به عنوان دارنده بزرگترین شبکه حمل و نقل در سراسر کشور، به دنبال این هستیم که با حداقل قیمت تمام شده محصولات و خدمات مالی و بانکی را به آنان ارائه دهیم.

شیری با بیان اینکه پست بانک تنها به دنبال ایفای مسوولیت‌های اجتماعی نیست، تصریح کرد: ۴۹ درصد سهام پست بانک ایران در دست اشخاص حقیقی و حقوقی است و بانک باید در فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد، انتفاع و منافع مادی و اقتصادی آنان را هم در نظر داشته باشد.

در ادامه این مراسم، سبحانی فر معاون وزیر ارتباطات و مدیر عامل شرکت ملی پست ایران با بیان اینکه پست و پست بانک ایران یک روح در دو کالبد هستند و باید با هم همکاری و قرابت بیشتری داشته باشند، گفت: دو سازمان ظرفیت‌های بسیار بالایی دارند و حتی ظرفیت‌هایی وجود دارد که هنوز شناسایی نشده و اگر این ظرفیت‌ها را در کنار هم بگذاریم یک مجموعه خدماتی، اقتصادی، تجاری و مالی که از بدنه پست برآمده است شکل می‌گیرد.

سبحانی فر ضمن اشاره به نمایندگی پست بانک ایران در اتحادیه جهانی پست گفت: نباید وقت را از دست داد وباید هر چه سریع‌تر قرارداد‌ها به امضا برسد تا بتوانیم از امکانات دو طرف به نفع سازمان و مردم بهره‌مند شویم.

بر اساس این گزارش، بر طبق این تفاهمنامه که به مدت یکسال به امضا طرفین رسید، پست بانک ایران متعهد می‌شود، زمینه استفاده از زیر ساخت شبکه پرداخت بانکداری الکترونیک (دستگاه pos) و بهره برداری از ظرفیت شرکت‌های های PSP طرف قرارداد با پست بانک ایران را برای موزعین شرکت پست فراهم کند و شرکت ملی پست ایران، تمامی حساب‌های غیردولتی خود از قبیل وجوه امانی، صندوق قرض الحسنه، صندوق مسکن و ... را به پست بانک ایران منتقل می‌کند.

همچنین شرکت پست ایران، خدمات، حمل تجهیزات و ملزومات بانکی، ارسال وتحویل دعوتنامه تحویل دسته چک و چک‌های شخصی سازی شده به نشانی متقاضیان، دریافت اطلاعات چاپ، رهسپاری و توزیع اخطاریه و ابلاغیه‌های بانک، انطباق و ارائه اطلاعات نشانی مکان محور اماکن مورد درخواست، سرویس احراز هویت مکانی مشتری به صورت فیزیکی و الکترونیک و ... را به بانک ارائه می‌دهد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده