تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۴۱۱
کد خبر: ۲۱۷۷۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امضای قرار داد ۱۰۰۰ میلیارد ریالی پست بانک با صندوق توسعه ملی

‌می‌متالز - براساس قرار داد سپرده گذاری یک هزار میلیاردی امضاء شده پست بانک ایران با صندوق توسعه ملی، امکان پرداخت تسهیلات به طرح‌های بخش صنعت و معدن در مناطق برخوردار فراهم شد.

به گزارش می‌متالز، تسهیلات مذکور با عاملیت پست بانک ایران، به طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی بخش‌های خصوصی، تعاونی و بنگاه‌های اقتصادی متعلق به موسسات عمومی غیر دولتی بخش صنعت و معدن (به استثنای بخش ساخت مسکن) واقع در مناطق برخوردار اعطا می‌شود.

بنا بر این گزارش: نرخ سود تسهیلات ۱۶ درصد بوده و دوره باز پرداخت و تنفس تسهیلات حداکثر ۶۰ ماه خواهد بود. همچنین طرح‌های سرمایه گذاری جدید و توسعه‌ای (طرح‌های ایجادی) بخش صنعت واجد الویت برای اعطاء تسهیلات مذکور می‌باشد و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که دارای پروانه بهره برداری تولید فناوری اطلاعات (نرم افزار از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند) امکان استفاده از تسهیلات را خواهند داشت.

این گزارش می‌افزاید: سهم آورده متقاضی در هر طرح معادل ۲۵ درصد کل هزینه بوده که این میزان در طرح‌های بخش تعاونی حداقل ۲۰ درصد و برای بنگاه‌های اقتصادی متعلق به موسسات عمومی غیر دولتی حداقل معادل ۳۵ درصد کل هزینه طرح خواهد بود، که در مناطق مشمول اعمال نرخ ترجیحی ۵ درصد کمتر از نرخ‌های مذکور محاسبه خواهد شد.

شایان ذکر است کلیه متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از تسهیلات فوق می‌توانند به شعب پست‌بانک‌ایران در سراسر کشور مراجعه نمایند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده