تاریخ: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۵۳
بازدید: ۳۰۴
کد خبر: ۲۳۴۵۷۰

خرید و فروش بیش از ۳۰۰ هزار مرسوله در درگاه‌های اینترنتی

‌می‌متالز - مدیرکل پست لرستان گفت: این اداره با ورود در بحث تجارت الکترونیک و فروش اینترنتی نقش بی‌بدیلی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشته است.

به گزارش می‌متالز، محمد ناظری، اظهار کرد: شرکت ملی پست و به تبع آن اداره‌کل پست لرستان در ایام کرونا با شعار «پست تعطیل نیست»، صرف نظر از تمام محدودیت‌هایی که برای دستگاه‌ها اعمال شد به واسطه قرار گرفتن خدمات پستی در زمره خدمات ضروری و گروه اول در ایام کرونا با تمام ظرفیت و پتانسیل خود در خدمت هم استانی‌ها بودیم و هستیم.

وی ادامه داد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا تا پایان شهریورماه سال جاری بیش‌از شش میلیون مرسوله در سطح استان جابجا شد و این بیانگر نقش بی‌بدیل پست در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح جامعه بوده که به هر حال به وظایف خودش عمل کرده است.

ناظری ادامه داد: در این برهه از زمان مجموعه اداره‌کل پست لرستان با سرویس‌ها و خدمات نوین و به روز خود، مقدمات ارائه خدمات مطلوب و فراخور نیاز جامعه ایجاد کرد، ازجمله بحث تجارت الکترونیک یا خرید و فروش‌های اینترنتی بود.

مدیرکل پست لرستان عنوان کرد: ما در این ایام بیش از ۳۰۰ هزار مرسوله خرید و فروش اینترنتی فقط در درگاه‌های اینترنتی شرکت ملی پست ایران داشتیم و اگر بخواهیم این رقم را به مرسولات و امانات بسط بدهیم که نیازمندی‌های مردم هستند بیش‌از یک میلیون مرسوله از این جنس و از این نوع سرویس به مردم ارائه خدمت داشتیم.

وی بیان کرد: این سرویس در سه بُعد فیزیکی، مالی و الکترونیکی ایفای نقش می‌کند.

ناظری عنوان کرد: ما در بحث تجارت الکترونیک و فروش اینترنتی با خُرده بازار‌ها و کسب و کار‌های نوپا و استارتاپ‌ها کار انجام می‌دهیم، که عمدتاً کسانی هستند که در بحث زنجیره ارزش خودشان ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه باشند.

مدیرکل پست لرستان افزود: در این زمینه شرکت ملی پست زیرساختی را تحت فضای مجازی و بازار‌های مجازی آماده کرده که کسب‌وکار‌ها در آنجا می‌توانند محصولات خود را در اقساء نقاط کشور به فروش برسانند.

وی عنوان کرد: تنها در این سرویس بیش‌از ۲۴۸ میلیارد ریال گردش مالی اینترنتی در استان داشتیم که نشانگر پویایی، ضروری و نیاز بودن این سرویس در جامعه ماست.

ناظری افزود: این آمار‌ها نشان دهنده حذف مسافرت‌های زائد درون شهری و بین شهری و بین استانی است و همچنین مباحث اقتصادی را اجرا و پشتیبانی می‌کند، تأثیر بسزایی در مهار کرونا داشته و می‌تواند به عنوان یک ابزاری در بحث کنترل شیوع بیماری در دست صاحبان مشاغل باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده