تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۵۳
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۲۱۳۷۶۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

نوسازی نیمی از پلاک‌های فرسوده در پایتخت

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه بافت فرسوده تنها محدود به بافت مسکونی نیست، گفت: در این بافت‌ها سرانه برخورداری از فضای باز، حدود یک چهارم میانگین تهران است.

به گزارش می‌متالز، کاوه حاجی علی اکبری با اشاره به اقدامات سازمان نوسازی در نوسازی بافت فرسوده تهران اظهار کرد: بافت فرسوده تهران ۴۵۰۰ هکتار است که ۷ درصد از مساحت و ۱۸ درصد از جمعیت تهران را شامل می‌شود. با اقدامات انجام شده تاکنون، حدود ۵۰ درصد از پلاک‌های مسکونی واقع در بافت فرسوده تهران نوسازی شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۸۰۰ هکتار از محدوده بافت فرسوده تهران که پیش از این در نقشه به عنوان بافت فرسوده شناخته نمی‌شد و از این لیست جا مانده بود، به مجموع مساحت بافت فرسوده اضافه شد. او با بیان اینکه ۳۵ هکتار از بافت فرسوده تهران در منطقه ۲۰ قرار دارد، عنوان کرد: البته بافت‌های فرسوده تنها محدود به بافت مسکونی نیست. در این بافت‌ها سرانه برخورداری از فضای باز، حدود یک چهارم میانگین تهران است و مجموعه اقداماتی که زیست‌پذیری و تعلق به سکونت را در آن افزایش دهد، از اقدامات ضروری است.

حاجی علی‌اکبری افزود: از سال ۱۳۹۶ نوسازی بافت فرسوده به ویژه در تامین خدمات و ارتقای قلمروی عمومی در برنامه شهرداری قرار گرفت و میزان بودجه آن حدود ۱۵ برابر افزایش پیدا کرد.

او با اشاره به اقداماتی که در منطقه ۲۰ در سه سال گذشته صورت گرفت، توضیح داد: بازآفرینی کارخانه سیمان ری، تعیین تکلیف ۵۵۰ هکتار از محور فداییان اسلام و اراضی اطراف آن و همچنین تهیه طرحی بر مبنای معماری ایرانی اسلامی در محله نفر آباد از جمله این اقدامات است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده