تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۵
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۲۱۳۹۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۶ هزار واحد افت کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت بیش از ۶هزار واحدی مواجه شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۴۱۵ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان در بیش از ۴۴۷ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۶ هزار و ۹۷۳ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۴۴ هزار و ۸۷۳ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و بانک ملت شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت تهران، معدنی و صنعتی گل گهر و پرداخت الکترونیک سامان کیش با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۸۰۳ واحد، کل (هم‌وزن) ۲۲۹۳ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۴۷۶ واحد، آزاد شناور ۱۰۲۵۰ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۵۶۴۴ و ۱۲۲۴۸ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۳۷۷ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۲ هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان در ۳۰۷ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۴ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۴۵۹ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی سنگ آهن گهر زمین، پلیمر آریا ساسول و گروه شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو و تولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده