تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۲۱۴۰۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۳ هزار واحدی شاخص بورس در هفته سوم خرداد

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۳هزار و ۲۰۴درصد افزایش، معادل ۰.۲۸درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۳ روز معاملاتی تعداد ۲۳ میلیارد و ۸۴۹ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۹۷ هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال در بیش از ۵ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۴۴۶ دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۲۱.۴۱ و ۱۹.۹۱ درصد افت و ۹۸.۱۴ درصد رشد را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۱۶۷۳ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۳۷ هزار و ۸۴۶ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۴۷.۸۳ و ۵۰.۸۰ درصد کاهش افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۱ خردادماه با ۳ هزار و ۲۰۴ درصد افزایش، معادل ۰.۲۸ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۴۶ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با یک هزار ۲۹۰ واحد افزایش، معادل ۰.۳۴ درصد افت کرد و رقم ۳۸۰ هزار و ۷۴۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۵ هزار و ۳۹۸ واحد افزایش به رقم ۸۴۴ هزار و ۴۷۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۳ هزار و ۹۸۹ واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۶۴ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۰.۶۴ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۰.۱۷ درصد کاهش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده