تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۱۴۵۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۲ هزار واحد افت کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت بیش از ۲ هزار واحدی مواجه شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۶ میلیارد و ۲۱۳ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان در بیش از ۵۰۰ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲۴۶۰ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۴۷ هزار و ۶۶۹ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی نوری، معدنی و صنعتی گل گهر و پالایش نفت اصفهان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۲۲۷ میلیون ورقه به‌ارزش ۹ هزار و ۳۳۷ میلیارد تومان در ۳۶۹ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۶۷ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۲۹۴ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی صنعتی مینو، ذوب آهن اصفهان و سنگ آهن گهر زمین شد و در مقابل شرکت‌های بیمه تجارت نو، بیمه کوثر و توکاریل بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده