تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۳۹۴
کد خبر: ۲۱۴۷۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص کل با رشد ۱۴هزار واحدی همراه شد

‌می‌متالز - شاخص کل امروز شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ با رشد ۱۴هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش می‌متالز، بازار سهام امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ با رشد ۱۴هزار و ۳۰۶واحدی شاخص کل (۱.۲درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۶۱هزار واحدی قرار گرفت. شاخص هم وزن نیز ۰.۰۶درصد رشد کرد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از سه هزار و ۶۶۵میلیارد تومان رسید و حدود ۲۵میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی بود.
امروز بیش از سه درصد ۹۸نماد رشد و بیش از سه درصد ۲۱۶نماد افت را تجربه کردند.

حقوقی‌ها امروز حدود ۲۵میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۶۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۲درصد یعنی ۸۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان یک درصد از کل معاملات شد.
بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «محصولات غذایی و آشامیدنی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات شیمیایی» و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شپنا»، «فولاد» و «وملل» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «تاپیکو»، «شفن» و «وبملت» معطوف بود.
مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری پالایش نفت اصفهان حدود ۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با برتری حدود ۳۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۳۰میلیارد تومان بود.

شاخص بورس با افزایش ۱۴ هزار واحدی در روز نخست بعد از انتخابات واکنش مثبتی به رئیس جمهور شدن ابراهیم رییسی نشان داد. خریداران با امید به وعده‌ها خوش بینانه دورنما را ترسیم کردند، اما باید تنها به انتظار نشست.

شاخص کل با رشد ۱۴هزار واحدی همراه شد

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده