تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۳۱۶
کد خبر: ۲۱۵۶۱۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

طراحی سیستم ثبت و ردیابی آنالیز قطعات آهن‌قراضه برای اولین بار در فولاد مبارکه

‌می‌متالز - در راستای سیاست‌گذاری شرکت فولاد مبارکه برای ایجاد تحول دیجیتال در سازمان و همچنین با هدف کاهش هزینه‌های اجرایی، سیستم ثبت و ردیابی آنالیز قطعات آهن‌قراضه برای اولین بار توسط متخصصان این شرکت طراحی شد.

به گزارش می‌متالز، محمد حسامی، فورمن بازرسی آهن‌قراضه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه و طراح این سیستم، در این زمینه گفت: این نرم‌افزار قابلیت ثبت آنالیز شیمیایی قطعات آهن‌قراضه به همراه عکس، با قابلیت جست‌وجوی پیشرفته و بر اساس عناصر شیمیایی تأثیرگذار در ذوب را داراست و آنالیز شیمیایی حدود ۴۰۰ قطعه کاربردی و پراستفاده در صنعت بازیافت ضایعات فولادی را در دیتا بیس خود دارد.

وی افزود: از دیگر قابلیت‌های کاربردی این نرم‌افزار امکان جست‌وجوی قطعات آهن‌قراضه براساس محدوده آنالیزی عناصر موجود در آن و امکان تعیین نوع رژیم شارژ کوره‌ها برای تولید گرید‌های مختلف فولادی با کمترین هزینه را میسر می‌سازد.

حسامی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌های بالای آنالیز قطعات آهن‌قراضه و همچنین عدم امکان کنترل برخی از عناصر موجود در قطعات آهن‌قراضه پس از ذوب در کوره‌های فولادسازی، این نرم‌افزار نقش مؤثری در کاهش هزینه‌های مربوط به تولید دارد و می‌تواند به‌عنوان یک مرجع مناسب بر تشخیص آنالیز قطعات آهن‌قراضه در سطح کشور و برای صنایع فولادی مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده