تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۵۸
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۲۱۵۷۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بازار امروز همانند انتظار‌ها بود

عوامل موثر بر بازار چیست؟ / پیش بینی بازار فردا

‌می‌متالز - یک کارشناس بازار سرمایه در مورد بازار فردا گفت: به نظر می‌رسد روند مشابه امروز باشد یعنی بازار توان مدیریت آن را دارد و مجدد به روند مثبت بازمی‌گردد.

به گزارش می‌متالز، بازار سرمایه چند روزی که حالت تعادل به خود گرفته و گویی وعده ثبات بازار که کارشناسان وعده آن را می‌دادند در حال تحقق است.

سیما فریادرس، مدیر تحلیل کارگزاری امین آوید گفت: در روز جاری همانند انتظار‌ها بعد از چند روز صعود بازار روزی منفی به خود دید و کار خود را با فشار فروش آغاز کرد، اما ادامه دار نبود و در همان ابتدا با افزایش تقاضا در گروه خودرو روند بازار از منفی به مثبت تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه بازار بعد از تغییر روند به جبران ریزش پرداخت، گفت: بازار در نهایت با رشدی ۴ هزار و ۷۰۰ واحدی به کار خود پایان داد و در مجموع روز خوبی پشت سر گذاشت، در معاملات امروز گروه پتروشیمی و سرمایه‌گذاری بیشترین اقبال را داشتند و گروه بانکی و پالایشی بیشترین خروج نقدینگی حقیقی را تجربه کردند.


عوامل موثر بر بازار چیست؟


فریادرس با شمردن عوامل تاثیر گذار بر بازار سرمایه تشریح کرد: ثبات نرخ ارز، گزارش‌های ماهانه، وضعیت بنیادی خوب در شرکت‌ها، خوش‌بینی به دولت جدید و رکود در بازار‌های موازی از عوامل موثر بر روند صعودی بازار هستند.

این کارشناس بازار عنوان کرد: البته باید توجه داشت روند صعودی بازار قرارا نیست هر روزه باشد همانطور که بازار با فشار فروش آغاز شد و با فشار خرید نیز به کار خود پایان داد.

وی در مورد بازار فردا چنین گفت: برای فردا به نظر می‌رسد که روند مشابه امروز باشد و احتمالا بازار کار خود را با فشار عرضه شروع می‌کند، اما معاملات امروز نشانگر این موضوع بود که بازار توان مدیریت آن را دارد و مجدد به روند مثبت بازمی‌گردد.

فریادرس ادامه داد: با توجه به ارزش و حجم معاملات که عدد خوبی را ثبت کردند و همچنین ارزش صفوف خرید که به بالایی هزار میلیارد تومان رسیده و نسبت به ترند نزولی بازار عدد خوبی است در کوتاه مدت می‌توان روند بازار را تا حدودی صعودی پیش‌بینی کرد، در صورتی که عوامل دیگر دخیل نباشند و همه موارد در ثبات قرار بگیرد.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده