تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۲۱۵۷۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاملات روز جاری رقم زد:

پایانی سبز برای یک روز پرنوسان

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۶ تیر ماه) شاخص کل بورس روز پرنوسانی را پشت سر گذاشت؛ به گونه‌ای که در ساعات ابتدایی معاملات، شاخص تا مرز یک میلیون و ۲۳۰ هزار واحد کاهش یافت و در نهایت با افزایش ۴ هزار و ۷۴۷ واحد به رقم یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات دومین روز هفته، بیش از ۹ میلیارد و ۵۴۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۲ هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک هزار و ۴۱۷ واحد افزایش به ۳۸۲ هزار و ۳۲۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۹۰۸ واحد رشد به ۲۴۴ هزار و ۹۹۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول کاهش ۲۰۸ واحد و شاخص بازار دوم رشد ۲۲ هزار و ۲۰۵ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه مواد غذایی با ۱۰۵ هزار و ۱۳۵ معامله به ارزش ۸ هزار و ۳۷۵ میلیارد، گروه خودرویی با ۹۹ هزار و ۸۱۵ معامله به ارزش ۷ هزار و ۷۰۲ میلیارد، گروه شیمیایی با ۴۸ هزار و ۴۵۸ معامله به ارزش ۶ هزار و ۴۰۸ میلیارد و گروه فرآورده‌های نفتی با ۴۸ هزار و ۶۰۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت‌های عمران و توسعه فارس و معدنی دماوند با ۵ درصد، شرکت‌های سیمان فارس و خوزستان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و آسان پرداخت پرشین با ۴.۹۶ درصد و شرکت نورد و قطعات فولادی با ۴.۹۳ درصد بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

از سوی دیگر، شرکت سیمان ایلام با ۹.۵۵ درصد، شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا با ۸.۹۹ درصد، شرکت لبنیات پاک با ۴.۹۹ درصد، شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمان با ۴.۹ درصد، شرکت کارت اعتباری ایران کیش با ۴.۸۲ درصد و شرکت نوش مازندران با ۴.۵۸ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۲ هزار و ۲۰۷ واحد، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۱۲۳ واحد، پتروشیمی جم با ۷۵۸ واحد، پتروشیمی نوری با ۵۶۸ واحد، ایران خودرو با ۵۵۹ واحد و سایپا با ۳۸۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۱۰۱ واحد، ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۲ واحد، پالایش نفت اصفهان با ۴۵۹ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۵۹ واحد، بانک پارسیان با ۱۹۵ واحد و سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمان با ۱۸۵ واحد، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده