به گزارش میمتالز، محمد ناظمی هرندی، مدیر تضمین کیفیت و تعالی سازمانی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به لزوم وجود فرآیندی بهمنظور تحقق اهداف و اجرای تحول در سازمان، اظهار کرد: به همین دلیل ساختار تحول در شرکت فولاد مبارکه ایجاد شد که بر اساس آن تمام اجزای فرایند بهمنظور دستیابی به نتایج در کنار هم جمع میشوند. باید توجه داشت که همه کارکنان باید در این اقدامات مشارکت داشته باشند و بستر لازم برای این مشارکت در قالب نظام پیشنهادات و گروههای بهبود کیفیت محقق شده است.
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات شرکت فولاد مبارکه در حوزه توسعه مشارکت، بهبود و تحول، تعیین گروههای ثابتی به نام «گروههای بهبود کیفیت» در سطح واحدهای تولیدی و پشتیبانی بوده که وظیفه دارند مسائل واحد خود را تحلیل کنند و با انتخاب مساله اصلی از میان مشکلات موجود و با استفاده از روشهای حل مساله، راهحل را کشف و موضوع را حل کنند. این روش که ریشه ژاپنی دارد، از سال ۷۵ در فولاد مبارکه در حال اجرا بوده و پیوسته بهبود یافته است.
بیشک توسعه و پیشرفت و در رأس همه آنها بقای یک سازمان بیدلیل رخ نمیدهد. در عصر رقابتی امروز که بسیاری از شرکتها بهواسطه عقب ماندن از مسیر توسعه و ناتوانی در رقابت از صحنه حذف میشوند، فولاد مبارکه در آستانه آغاز چهارمین دهه فعالیت قدرتمند خود در عرصه فولاد کشور است. این مهم که قطعا حاصل درکنار هم قرار گرفتن تکههای پازل توسعه و بقاست، بدون استفاده از سیستمهای مدیریتی نوین و کارآمد امکانپذیر نیست. استفاده از رویکرد و استراتژی موفقترین شرکتهای جهان در کنار تلاش خبرهترین متخصصان ایرانی، یکی از رازهای موفقیت چهلساله فولاد مبارکه در عرصه فولاد جهان است. جایگاه امروز فولاد مبارکه در جهان اتفاقی نیست.
منبع: بورس نیوز