تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۲۱۶۰۶۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری فولاد مبارکه رکورد تولید فصلی فولاد خام شکسته شد؛

رشد ۳ ماهه تولید تختال در فولاد مبارکه معادل ایجاد یک واحد فولادسازی است

‌می‌متالز - مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری فولاد مبارکه با اشاره به رکورد تولید دو میلیون و ۳۳ هزار تنی تختال در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ گفت: این رشد تولید برابر با ایجاد یک واحد فولادسازی در کشور است.

به گزارش می‌متالز.  غلامرضا سلیمی درباره رکورد جدید تولید تختال در فولاد مبارکه اظهار کرد: فولاد مبارکه در سه ماه ابتدایی سال جاری به ترتیب ۷۰۰ هزار تن، ۶۹۶ هزار تن و ۶۳۶ هزار تن (در مجموع دو میلیون و ۳۳ هزار تن) تختال تولید کرده که در مقایسه با بهار ۹۹، رشد ۷.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

دستیابی به موفقیت با وجود ۳۰۰ کوره ساعت توقف

وی افزود: این افزایش ۷.۳ درصدی تولید در شرایطی محقق شده است که تجهیز جدیدی اضافه نشده و تنها بهره‌وری نیروی انسانی بهبود یافته است. البته باید توجه داشت در خرداد ماه سال جاری با محدودیت‌های انرژی برق مواجه بوده و به همین دلیل بیش از ۳۰۰ کوره ساعت توقف داشتیم. هزینه این توقف برای فولاد مبارکه تقریبا برابر با تولید ۴۰ هزار تن تختال بود؛ بنابراین با احتساب این زیان تولید، ظرفیت تولید فصلی فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۷۰ هزار تن افزایش یافته است.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه با اشاره به پاور آن (زمان روشن بودن تجهیزات) و پاور آف (زمان خاموش بودن تجهیزات) گفت: ما سعی کردیم پاور آف‌ها را مدیریت کنیم. بالا بودن آماده به کاری تجهیزات از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین حفظ آماده به کاری ۱۰۰ درصدی تجهیزات در کنار حمایت‌های مدیران عالی شرکت یکی دیگر از نکات مهم و تاثیرگذار در این مساله است.

سلیمی خاطرنشان کرد: افزایش فصلی بیش از ۱۷۰ هزار تنی تولید تختال در فولاد مبارکه، معادل ایجاد یک پلنت فولادی در سال است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده