تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۷
بازدید: ۳۶۸
کد خبر: ۲۱۶۳۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۳ هزار واحدی شاخص بورس در خرداد ۱۴۰۰

‌می‌متالز - شاخص بورس در خردادماه امسال با ۱۳هزار و ۸۲۰واحد کاهش، معادل ۱.۲۰ درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، در خردادماه امسال طی ۵۹ روز معاملاتی تعداد ۱۵۱ میلیارد و ۸۲ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۰۱۹ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال در بیش از ۱۸ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۹۳۵ دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۶۴.۰۲، ۴۷.۸۱ و ۱۸۲.۳۳ درصد افزایش را نسبت به ماه قبل خود (اردیبهشت) تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۱۵ میلیارد و ۴۹۱ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲۸۸ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۲۳.۴۷ و ۱۸.۷۲ درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات ماه منتهی به ۳۱ خرداد امسال با ۱۳ هزار و ۸۲۰ واحد کاهش، معادل ۱.۲۰ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۶۶۵ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۲۶ هزار و ۹۵۵ واحد کاهش معادل ۶.۷۹ درصد افت کرد و رقم ۳۷۰ هزار و ۲۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۱۷ هزار و ۸۹ واحد افزایش به رقم ۸۶۰ هزار و ۷۸۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۴ هزار و ۱۴۰ واحد رشد به عدد ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۴۰۸ واحد رسیدند که به این ترتیب در ماه گذشته شاخص بازار اول با ۲.۰۳ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۰.۱۸ درصد رشد همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده