تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۴
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۲۱۶۱۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نظر عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و امید حمایت از دولت جدید

‌می‌متالز - عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اشاره به عوامل موثر در صعود شاخص گفت: امید می‌رود با آغاز به کار دولت سیزدهم حمایت از بازار سرمایه جزو مهمترین مباحث قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، محسن علیزاده رویکرد‌های حمایتی دولت سیزدهم درباره بازار سرمایه را یکی از مهمترین موضوعات موثر در بازگشت شاخص بورس به مدار صعودی اعلام کرد و گفت: صحبت مطرح شده از سوی رییس جمهور منتخب مبنی بر اینکه نگاه‌های موجود به بازار سرمایه مشابه قلک نیست و متضررین این بازار باید ضرر را فقط از طریق همین بازار پس بگیرند توانست امید دوباره‌ای را به این بازار بازگرداند.

وی با اشاره به مباحث مناظره‌ها در زمینه تقویت صندوق تثبیت بازار سرمایه افزود: ارائه چنین مواردی توسط رییس جمهور از جمله مسایلی بود که مردم را متوجه رویکرد حمایتی دولت از بازار کرد. این موضوع باعث کمرنگ شدن تنش‌های موجود و ایجاد آرامش در معاملات شد. اقدامات سازمان بورس از جمله عوامل موثر در ایجاد روند صعودی معاملات بود که این موضوع سبب بازگرداندن بخشی از اعتماد از دست رفته مردم به این بازار شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: انتشار صورت‌های مالی از سوی سازمان بورس، جزو اقدامات مهم بود که به دنبال آن باقی شرکت‌ها این اقدام را اجرایی کردند. این اتفاق در بازگشت اعتماد به سهامداران و ایجاد روند صعودی معاملات بی تاثیر نبوده است. دیگر عامل اثرگذار، افزایش جزیی نرخ دلار بود. اکنون این پیش بینی وجود دارد که در آینده نزدیک از بخش تولید حمایت بیشتری شود که این موضوع می‌تواند کمک کننده در بخش تولید و به مراتب رونق بازار سرمایه باشد.

علیزاده گفت: این مسایل در کنار یکدیگر باعث شد تا دوباره حرکت رو به جلو و منطقی بازار سرمایه شکل بگیرد که امید است این روند ادامه داشته باشد. خوشبختانه در این دوره از انتخابات همه نامزد‌ها توجه و تمرکز خاصی به بازار سرمایه داشتند و به نوعی از حاشیه مناظره‌ها تبدیل به متن اصلی شده بود.

وی ادامه داد: بطور حتم هر یک از نامزد‌ها انتخاب می‌شدند تلاش می‌کردند تا در دوران ریاست جمهوری هر چه زودتر این بخش از بازار مالی که افراد زیادی درگیر آن هستند را سر و سامان ببخشند. می‌توان امید داشت در آینده نزدیک و با آغاز به کار دولت سیزدهم حمایت از بازار سرمایه جزو مهمترین مباحث کابینه قرار بگیرد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده