تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۲۱۶۷۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۰ درصد واحد‌های تولیدی در مناطق آزاد فعال نیستند

‌می‌متالز - دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه ۴ هزار واحد تولیدی در مناطق آزاد داریم، گفت: از این تعداد واحد تولیدی ۱۰ درصد فعال نیستند.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا مومنی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با صندوق کارآفرینی امید در پاسخ به پرسش تسنیم، اظهار کرد: در مناطق آزاد حدود ۴۲۰۰ واحد تولیدی و خدماتی داریم که از این تعداد ۹۰ درصد فعال هستند.

وی با بیان اینکه مشکلات مناطق آزاد را شناسایی کرده‌ایم که تعداد آن‌ها نیز کم نیست، تصریح کرد: واحد‌های تولیدی مشکلات خیلی جدی دارند که به دنبال حل آن‌ها از طریق تامین ۵۵۰۰ میلیارد تومان برای ۸ منطقه موجود هستیم.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه ۵۰ درصد این منابع مالی تامین شده و بقیه در مراحل اداری قرار دارد، افزود: تا زمانی که در قشم بودیم حدود سه سال پیش بین سه تا پنج میلیارد تومان منابع مالی به واحد‌های تولیدی پرداخت کردیم که تاثیر بسزایی در افزایش تولید و اشتغال داشت.

اصغر نورالله زاده مدیر عامل صندوق کارآفرینی نیز در این مراسم با بیان اینکه سقف تسهیلاتی که قرار است برای تولید و اشتغال پرداخت شود زیر ۱۰ میلیارد تومان است گفت: کارمزد این تسهیلات ۴ درصد است و تسهیلات حداکثر ۶ ماه تنفس در طی ۵۴ ماه بازپرداخت می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده